מנכ"ל ענקית המסחר הסינית עליבאבא, דניאל זאנג, אמר לפני תחילת "יום הרווקים" - יום הקניות הסיני באינטרנט - כי כל העולם עד יהיה לכוח הקניה הסיני. הרוכשים לא התכוונו להפר את ההבטחה הזאת.



על פי עליבאבא, 14 שעות לאחר שנפתח המסחר בחצות שעון סין, רשם האתר הכנסות של 10 מיליארד דולר, וכבר עבר את סך ההכנסות מהשנה שעברה.



לדברי האתר, הקונים הוציאו יותר ממיליארד דולר תוך שמונה דקות. לשם השוואה, המכירות בסייבר מאנדיי, יום הקניות המקוונות בארצות הברית, הגיעו לכדי 1.35 מיליארד דולרים.



גם התגובות של הרוכשים הולמות את הטירוף שנראה במספרים: "רציתי שני מעילים, אבל שניהם אזלו אחרי שלוש דקות מתחילת המכירה", התלוננה קונה צעירה. אחרת סיפרה: "בזבזתי 315 דולר, עכשיו אני אצטרך לאכול חול אם אהיה רעבה כי אני מרוששת".



נתון נוסף שמעיד על עוצמת ההתרגשות מיום המכירות, הוא שיותר מ-130 מיליון משתמשים ביקרו באפיקציה שלו, הרבה יותר מהשיא בשנה שעברה.



בעליבאבא אף ניסו לפנות לקהל על ידי תכנית בידור בת ארבע שעות בה התארחו ידוענים סינים ואפילו השחקן דניאל קרייג (ג'יימס בונד). השחקן קווין ספייסי שחזר את דמותו כנשיא ארצות הברית פרנק אנדרווד מבית הקלפים ואיחל לקונים "סינגלס דיי" שמח.