"המסתערבים הוציאו את האקדחים ורובי הסער שלהם ואיימו על הצוותים הרפואיים כאשר שמו אותם על כוונת כלי הנשק. לאחר מכן, נכנסו לחדרו של הפצוע עזאם שלאלדה", כך סיפר היום (חמישי) מנהל בית החולים "אל-אהלי" בחברון, ג'יהאד שאוור, על הפעולה בה נעצר המחבל החשוד בביצוע הפיגוע סמוך ליישוב מיצד.



לדבריו, בין 20 ל-30 גברים הגיעו לבית החולים בשני מיניבוסים ונכנסו עם אישה שנראתה כי היא כורעת ללדת.

מעצר בחברון



עבדאללה עזאם שלאלדה



שאוור הוסיף בשיחה ל"קול פלסטין", כי בן דודו של שלאלדה, עבדאללה, יצא מהשירותים ושאל מה קורה, ובתגובה ירו לעברו חמישה כדורים, אחד בראש, אחד בחזה ושלושה בגוף. "את עזאם הם שמו על כסא גלגלים שסחבו את 'האישה' עליו", אמר. שאוור הדגיש, כי אין להם אנשי ביטחון בבית החולים, וכי סרטוני האבטחה הועברו אל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.



בבית החולים "אל-אהלי" שרר מתח רב אחרי פשיטת כוחות הביטחון. בני משפחת שלאלדה הגיעו למקום וקיבלו את גופתו של עבדאללה. אלפים מהכפר סעיר ומהסביבה השתתפו בהלווייתו וקראו לנקום בישראל. "מדובר בהוצאה להורג", אמר אחד מבני המשפחה. חכים שלאלדה אמר ל"קול אל אקצא": "השהיד עבדאללה ניסה למנוע מהמסתערבים לחטוף את בן דודו שהיה במצב רפואי קשה".



שר הבריאות הפלסטיני, ד״ר ג׳ואד עואד, אמר כי "ההוצאה להורג של הצעיר עבדאללה שלאלדה בירי של המסתערבים בתוך בית החולים בחברון, מוכיח שישראל אינה מתייחסת לאמנות הבינלאומיות וההומניות". בהודעה לתקשורת הוסיף עואד, כי "על הקהילה הבינלאומית לספק הגנה מלאה לבני עמנו ממכונת הרצח הישראלית". עואד קרא לארגוני זכויות אדם ולעולם החופשי להתערב מיד "כדי להפסיק את הטרור הישראלי, להגן על מתקנים רפואיים והחולים מתוקפנות צבא הכיבוש".



ארגון רופאים לזכויות אדם מסר בתגובה כי "פעם אחר פעם כוחות הביטחון מפרים את ההגנה המיוחדת שיש לבתי חולים ומתקנים רפואיים ברגל גסה. בכך הם מסכנים חולים, צוות רפואי ומבקרים". הארגון הזהיר כי "מעשים אלו יעלו בחיי אדם" ודרשו מישראל "להפסיק את הפרקטיקה הפסולה".