ארגון המדינה האסלאמית לקח אחריות על שני הפיצוצים שהרעידו הלילה (חמישי) את רובע דאחייה בביירות, המזוהה עם חיזבאללה, וגרם לעשרות הרוגים ופצועים. פיגוע ההתאבדות הכפול התרחש ברחוב אל-חוסינייה, סמוך למחנה הפליטים בורג' אל-בראג'נה. גורמים בלבנון מסרו כי "מחנה הפליטים מהווה חממה עממית לאנשי חיזבאללה". עוד נאמר, כי הפיגוע התרחש למרות אזהרות מוקדמות בדבר "חזרת הפיגועים" בשל פעילות הארגון בסוריה.

בהודעת דאעש נאמר כי אופנוע ממולכד פוצץ בשלט רחוק, וכאשר "השיעים" התאספו סביבו, פוצץ עצמו פעיל הארגון ביניהם. יש לציין, כי בהרוגים הממונה על הביטחון בחיזבאללה. ראש ממשלת לבנון, תמאם סלאם, הכריז על יום אבל מחר. כל הפלגים במדינה גינו את הפיגוע הכפול.

שר הבריאות הלבנוני, ואיל אבו פאעור, מסר כי בפיגוע נהרגו 41 בני אדם ו-200 נוספים נפצעו. גורמי ביטחון לבנונים מסרו, כי מדובר באחד הפיגועים הקשים ביותר בבירה בשנים האחרונות. הפיגוע התרחש על רקע המעורבות של ארגון חיזבאללה השיעי בלחימה בסוריה.
הפיגוע אירע קרוב למרכז של מנגנון הביטחון הכללי בלבנון. רשת LBC הלבנונית דווחה, כי שני מתאבדים הגיעו לבית תפילה שיעי סמוך למחנה הפליטים ופוצצו את עצמם. בחלק מהדיווחים נטען כי מפגע נוסף נכשל ולא הצליח לפוצץ את עצמו. עוד נמסר, כי שני המפגעים הגיעו ברגל למקום, מאחר וכלי רכב עוברים בדיקות ביטחוניות קפדניות לפני כניסתם למתחם שבו אירע הפיגוע הכפול.
גורמי ביטחון אמרו שהפיצוצים אירעו בטווח של חמש דקות אחד מהשני ובמרחק של כ-150 מטר באזור מחנה הפליטים הפלסטיני בורג' אל בראג'נה במהלך שעת העומס. ארבעה בניינים ניזוקו בפיגועים והרשויות חסמו את דרכי הגישה לאזור.

חיזבאללה מעורב בשנים האחרונות במלחמת האזרחים בסוריה ונלחם לצדו של הנשיא בשאר אסד ומשטרו נגד קבוצות המורדים, כך שייתכן שזאת העילה לפיגועים.
רובע דאחיה היה יעד לפיגועים בעבר וקבוצות סוניות איימו לבצע בו התקפות נוספות נגד חיזבאללה.