בארה"ב מביעים סיפוק מהתקיפה בסוריה ומבהירים כי המטרה הושגה. דובר הפנטגון, קולונל סטיב וורן, אמר היום (שישי) כי התקיפה בעיר ראקה פגעה ביעד, איש ארגון דאעש, מוחמד אמווזי, הידוע כ"ג'ון הג'האדיסט", וכי "ייקח זמן עד שנוכל להצהיר באופן רשמי שהצלחנו במשימה". לדבריו ישנה "ודאות סבירה" כי עורף הראשים חוסל בתקיפה.



בתוך כך הבית הלבן מסר כי התקיפה האווירית שהביאה לחיסולו של ג'ון הג'יהאדיסט מוכיחה את ההתקדמות החשובה של ארה"ב באזור. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר כי התקיפה של העיר ראקה בסוריה מעידה על רצינותה של ארה"ב לגבי השימוש במודיעין כדי להכות במנהיגי ארגון דאעש וכינה את מוחמד אמווזי "מטרה ששוה ללכת בעקבותיה". משפחות השבויים שנהרגו בסוריה עודכנו בדבר התקיפה טרם הדיווחים הפומביים, הוסיף דובר הבית הלבן.



כזכור, גורם בכיר בצבא ארצות הברית חשף הבוקר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מטוסים של חיל האוויר האמריקאי ביצעו תקיפה לילית בסמוך לעיר ראקה שבסוריה ושמטרתה של תקיפה זו הייתה מוחמד אמווזי, המוציא להורג רעול הפנים שהפך מוכר בעולם בכינויו "ג'ון הג'יהאדיסט".



המקור, שדיבר בתנאי שאלמוניותו תובטח, מסר לסוכנות הידיעות כי התקיפה בוצעה במהלך הלילה וכי לטענת גורמי המודיעין של צבא ארצות הברית נפגע אמווזי בתקיפה ונהרג.



מוחמד אמווזי, אזרח בריטניה, הפך לסמל של הזוועות שמחולל ארגון דאעש ברחבי המזרח התיכון, כשדמותו רעולות הפנים הופיעה במספר סרטונים מחרידים בהם הוא מאיים להוציא להורג ואף מוציא להורג בפועל שבויים, בעיקר זרים ומערביים. הוא זכה לכינוי "ג'ון הגי'האדיסט," בשל המבטא הבריטי והאנגלית הרהוטה שלו.



אמווזי השתתף ברצח העיתונאי היהודי אמריקאי סטיבן סוטולף וכן בהוצאתם להורג של צמד עיתונאים יפנים שנפלו לידי ארגון דאעש בשנה שעברה. אחד מסימני ההיכר שלו היו איום ברור למערב שאם ימשיך בתמיכתו במתנגדי הארגון, עיתונאים ואזרחים מערביים נוספים יהיו הבאים בתור.