"המדינה האסלאמית פתחה במלחמה נגד צרפת", כך אמר היום (שבת) הנשיא פרנסואה הולנד בעקבות שורת פיגועי הטרור שפקדו אמש את פריז ובהם נרצחו 127 בני אדם ו-99 נפצעו באורח קשה, רובם באולם המופעים "בטקלן". עם זאת, הולנד הבהיר כי צרפת לא תיכנע בפני דאעש: "צרפת חזקה וגם אם היא נפצעה היא תקום. כאב הלב הזה יחזק אותנו". 



לדברי הולנד, המתקפות תוכננו ואורגנו מחוץ לצרפת עם סיוע פנימי. הוא אמר כי כוחות הביטחון והצבא יתפרסו בצרפת בעקבות ההתקפה הבוטה והאלימה. "נשתמש בכל האמצעים הקיימים ברשותנו כדי לשמור על ביטחון המדינה ואזרחיה וכדי לנטרל את הטרור, יחד עם מדינות נוספות שגם הן מאוימות מהטרור".



פרשן פוקס מגלה שבתו נמצאת בלב מתקפת הטרור


הנשיא הצרפתי כינס הבוקר ישיבת חירום של הממשלה ומחר יכנס את אסיפה הלאומית בוורסאי כדי לדון בהתפתחויות והודיע כי הכריז על שלושה ימי אבל. לדבריו, הפיגועים כוונו נגד מה שצרפת מייצגת: "אנחנו מדינה חופשית שמדברת על אחדותה".



בלילה הורה הולנד על סגירת גבולותיה היבשתיים של צרפת ועוצר הוכרז בחלקים של פריז, בפעם הראשונה מאז שנות ה-60 במהומות בעקבות המלחמה באלג'יריה.



בתום ישיבת קבינט לילית נשא הנשיא נאום ובו אמר: "אזרחי צרפת, הפעולה נגד הטרור טרם נסתיימה. עלינו להישאר מאוחדים ולשמור על קור רוח. על צרפת להיות חזקה, אנו ננצח את הטרור. תחי צרפת".



הבוקר הודיעה עיריית פריז על סגירת כל המקומות הציבוריים, מחשש למתקפות נוספות. "החל ממחר, יסגרו כל בתי הספר, המוזיאונים, הספריות, בריכות השחייה ומרכזי הקניות", נמסר בהודעה רשמית מהעירייה. כמו כן, נאסר על התכנסויות מרובות משתתפים. התושבים התבקשו כבר במהלך הלילה להימנע מיציאה מהבתים מלבד מקרים דחופים, ומוקדי חירום הוקמו על ידי המשטרה המקומית.