בצל מתקפת הטרור האכזרית של ארגון דאעש בפריז, שגרמה למותם של למעלה מ-120 בני אדם, מתחילה היום (שבת) להתברר בצפון עיראק אחת התבוסות הקשות ביותר של הארגון, מאז החלו אנשיו במסע הכיבושים שלהם ברחבי המזרח התיכון. לאחר פחות משלושה ימים של לחימה עזה, הצליחה קואליציה של ארגונים כורדיים בראשות מליצית הפשמרגה לכבוש מחדש את רובו של מחוז סינג'ר ולנתק את הדרך הראשית בין בירת החליפות של דאעש לעיר הגדולה ביותר בשליטתו, מוסול שבצפון עיראק.



התבוסה משפילה במיוחד עבור אנשי דאעש, שכן אחד מהפלגים הלוחמים הבולטים בקואליציה נגדם בסינג'ר היא המיליציה היזידית, אותו מיעוט דתי הנחשב בעיני האסלמיסטים הקיצוניים ככת של עובדי שטן. הלוחמים הכורדים הצליחו בשלושה ימים בלבד לשחרר את הגדולה בערי המחוז, לכבוש מספר בסיסים צבאיים ואת רוב שטח המחוז ואף להשליך באפן סמלי את הדגל השחור של דאעש מהמבנה הגבוה ביותר בסינג'ר.



ההתרגשות מהניצחון ניכרה היטב בקרב הלוחמים היזידים בשטח. דיאר אל חטארי, לוחם בשורות המליציה היזידית, כתב נרגש בעמוד הפייסבוק שלו, לצד תמונות שלו מהעיר סינג'ר המשוחררת, שהוא מודה לכל המשתתפים במבצע השחרור. במיוחד ציין חטארי את התערבות חיל האוויר האמריקאי וכתב: "הפעם הם לא גילו כל רחמים על אנשי דאעש ותקפו בלי הפסקה". 




שבוי של דאעש בידי המיליציה היזידית. צילום מסך: פייסבוק



נשיא האוטונומיה הכורדית בצפון עיראק, הגיע לעיר סינג'ר המשוחררת ואמר בנאומו: "קיימנו את אשר הבטחנו בנוגע לשחרור מחוז סינג'ר. הניצחון מוקדש לכל הכורדים בני הדת היזידית. נדאג להביא את הפושעים מבצעי הזוועות של דאעש לדין". חגיגות הניצחון והשמחה קיבלו תפנית של צער ואבל לאחר שכוחות הפשמרגה חשפו בשטח קבר אחים בו נמצאו שרידיהם של לפחות 80 נשים יזידיות, תזכורת לרצח העם שביצעו לוחמי דאעש באלפי יזידים כשכבשו את סינג'ר בקיץ של השנה שעברה.