אחד מהמחבלים שמת לאחר שטבח בעשרות רבות של בני אדם במופע באולם "בטקלאן" במופע של "איגלס אוף דת' מטאל" אמש (שישי) בפריז הוא בעל אזרחות צרפתית והיה ידוע כבעל קשרים לקיצוניים אסלאמיסטים, כך אומר מקור המקורב לחקירת מתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה צרפת.
תיעוד הבריחה האולם הקונצרטים

המשטרה פורצת לאולם ההופעות "בטקלן" בפריז
אותו המקור אמר כי גופתו זוהתה באמצעות טביעות האצבעות וכי הוא מגיע מהפרבר קורקורון שמדרום לפריז.
הפיצוץ שנשמע באיצטדיון הכדורגל בפריז
 
קודם לכן, נמסר כי דרכון סורי נמצא על גופתו של המחבל שפוצץ עצמו סמוך לאצטדיון "סטאד דה פראנס" במתקפה נוספת. התקשורת בצרפת אמרה כי דרכון מצרי נמצא סמוך לגופתו של מחבל מתאבד נוסף במקום.

 


המספר המעודכן עד כה של מספר הקרבנות במתקפת הטרור עומד על 128 הרוגים, כך נמסר על ידי השלטונות במדינה. אך מספר זה עלול להשתנות במהירות, משום ש-99 פצועים מתוך 250 נמצאים במצב אנוש בבתי החולים ברחבי פריז.

שמונה מחבלים נהרגו, שבעה מתוכם פוצצו את עצמם בעזרת חגורות הנפץ שלבשו ואחד מהם נורה לפני שהספיק, אך לחוקרים לא ברור עד כה אם אכן מדובר בכל המחבלים או שישנם נוספים שעדיין מסתובבים חופשיים.קודם לכן היום, דווח על מרדף שככל הנראה מתנהל במזרח פריז, וכי נשמעו קולות נפץ וירי במקום, אך עדיין לא ברור אם יש קשר למתקפת הטרור מאמש.

מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה כי ישנם אזרחים אמריקנים בין הפצועים במתקפת הטרור בפריז וכי ממשלת ארה"ב עובדת בצמוד לרשויות צרפת על מנת לזהות אותם. סגן הדובר מרק טונר אמר כי שגרירות ארה"ב בפריז "עובדת מסביב לשעון על מנת לסייע לאזרחים האמריקנים". הוא לא ציין בכמה פצועים מדובר. 

על פי קונסול ישראל בצרפת לא ידוע עד כה על נפגעים ישראלים במתקפת הטרור הקשה.
 
במהלך הבוקר, נחקרו ניצולים של סדרת הפיגועים כדי לנסות לזהות את המחבלים שככל הנראה התחלקו לצוותים וביצעו את הפיגועים בחמישה מקומות שונים בבתי קפה ומסעדות באזור כיכר הרפובליקה. בעוד שחוליה אחרת של מתאבדים פעלה ליד איצטדיון סטאד דה פרנס בסן דני מצפון לפריז במהלך משחק הכדורגל צרפת-גרמניה, בנוכחותו של הנשיא פרנסואה הולנד שהוברח מהמקום בשעה שהמשחק נמשך עד תומו. 
 
רק בשעות הבוקר, לאחר זיהוי ראשוני, החלו לפנות את הגופות מתוך אולם התיאטרון "בטאקלאן", שבו אירע הטבח הגדול ביותר שגבה את חייהם של 82 בני אדם, רובם צעירות וצעירים שבאו למופע של להקת הרוק הכבד האמריקנית "איגלס אוף דת' מטאל".

מצב החירום ברחבי צרפת שעליו הכריז אמש נשיא צרפת פרנסואה הולנד נכנס לתוקפו. בתי הספר והאוניברסיטאות נסגרו והפיקוח בגבולות חודש. כל קווי רכבת התחתית של מזרח פריז אינם פועלים וכמו כן נאסרו התקהלויות פומביות. השווקים לא נפתחו, בוטלו מופעים ונסגרו אתרי שעשועים כמו הדיסנילנד. הנשיא הולנד כינס הבוקר שוב את הקבינט הבטחוני.
 
כתמי דם נותרו על המדרכה
 
פריצת היחידה ללוחמה בטרור לתיאטרון הבטאקלאן נערכה בשני חלקים, כשחלק גדול מהקהל הלכוד נותר שם בליל אמש  במשך שלוש שעות. בפריצה הראשונה פונו צופים שהצליחו להימלט מאחורי הקלעים, למרתפים או לגג והועברו לחצרות סמוכות ולבתים סמוכים. בשנייה, שארכה כחצי שעה, נהרגו המחבלים.  
 
"שעות ארוכות ניצבתי הלילה ליד תיאטרון הבטאקלאן ושמעתי את הירי והפיצוצים", מספר כתבנו גדעון קוץ, "אחר כך החלו לצאת החוצה ניצולים מזועזעים. פרדריק שהגיע למופע מחוץ לפריז לא ידע איך יגיע הביתה וסיפר ששירותי ההצלה נראו לו מבולבלים  והגשת העזרה התנהלה בעצלתיים".

"חשבנו בהתחלה שמדובר בחזיזים, אבל אז ראינו ששלושה צעירים לבושי שחור יורים מקלצ'ניקוב. נשכבנו על הארץ, אבל הם המשיכו לירות באנשים מקרוב. נצמדתי לגופה של הרוג לידי כדי שיחשבו אני מת. אף פעם לא ראיתי כל כך הרבה הרוגים. דרכתי על גופות וברחתי לבית השימוש, אבל אחד המחבלים שהיה לידי, צעיר בגילי עם זקנקן, ירה בי אבל פגע לי ברגל. והצלחתי להינצל. קודם לכן הם צעקו: 'זה בגלל הנשיא שלכם הולנד שנלחם בסוריה'". 
 
הנשיא הולנד, שהופיע הבוקר בנאום לאומה, אמר כי צרפת נמצאת במצב מלחמה, הבטיח שהפעולה נגד הטרור שאורגן מבחוץ עם סיוע מבפנים תימשך והכריז על אבל לאומי של שלושה ימים. כמו כן, הבטיח לכנס את שני בתי הנבחרים בוורסאי, ארוע נדיר שנערך רק בתקופות חירום.