השניות לאחר הירי באולם ה"בטקלאן" נחשפות. האירוע הקטלני ביותר במתקפת הטרור המשולבת שאירע שלשום בפריז, התרחש באולם המופעים הבטקלאן, שם נרצחו עשרות צופים בידי לפחות ארבעה חמושים שטבחו בנוכחים בהופעת רוק של להקת איגלז אוף דת' מטאל. בסרטון שנחשף הבוקר (ראשון) ניתן לראות את הלהקה מופיעה על הבמה כשלפתע נשמעים קולות הירי.


טבח באולם "בטקלן"

שלושה מהמחבלים מהפיגוע בבטקלאן חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם כשעה מתחילת ההתבצרות. הארבעה חוסלו וכוחות הביטחון שחררו כמאה בני ערובה. בעקבות הפיגועים, הכריזה הממשלה על שורת צעדים, בהם מצב חירום וסגירת הגבולות. הנשיא פרנסואה הולנד הגיע לזירת הטבח בתיאטרון בטקלאן והכריז: "נילחם בטרור ללא רחמים".



במהלך הלילה זוהו שבעה מהמחבלים שנהרגו. החוליה שפעלה באצטדיון סטאד דה פראנס, היתה חוליה בינלאומית, לפי מידע שעדיין לא אושר, לאחד המחבלים היה דרכון מצרי והמחבל עם הדרכון הסורי הגיע במסגרת גל ההגירה מיוון.




שלוש חוליות במקביל באצטדיון. חוליה שירתה לעבר בתי קפה ומסעדות ברובע העשירי, שם נהרגו עשרות אנשים, לבסוף החוליה השלישית, שנכנסה לתיאטרון. בתוך התיאטרון, באולם הקונצרטים, זוהה אחד המחבלים, כאשר יחידות העילית פרצו פנימה, מעצר של בני משפחתו של טרוריסט צרפתי. אחד היה עם תיק, לכן אביו ואחיו נעצרו הלילה. מחריף את הבעיה של הגיס החמישי בתוך צרפת. היו מעצרים בבלגיה לאנשים שקשורים לצוות השלישי שביצע את הפיגועים. יש עוד טרוריסטים שמסתובבים חופשיים. נעצרו שלושה אנשים, כי אחת המכוניות שהוא שכר זוהתה בבטקלאן.



נשיא צרפת הולנד כינס אתמול ישיבת חירום של הממשלה הצרפתית כדי לבחון כיצד לפעול כעת. במסיבת עיתונאים שכינס לאחר מכן, הכריז הולנד על שלושה ימי אבל במדינה, והדגיש כי ארצו לא תיכנע לדאעש: "הכרזתי על שלושה ימי אבל במדינה. גם הצבא וכוחות הביטחון יעשו כל מה שצריך כדי לנטרל את הטרור. כל כוחות הביטחון בדרגת הכוננות הגבוהה ביותר. הצבא יתפרס בימים הקרובים מאחר שצרפת הותקפה באופן בוטה ואלים. צרפת לא תיכנע בפני דאעש. נשתמש בכל האמצעים הקיימים, יחד עם בעלי הברית שלנו שגם הם מאוימים מהטרור הזה. אני קורא לאחדות, כדי להתכנס ללא פחד. כולנו יחד. צרפת חזקה וגם אם היא נפצעה היא תקום. כאב הלב הזה יחזק אותנו".



התובע של העיר פריז עדכן אמש בפרטים הראשונים שמתבררים מחקירת מתקפת הטרור הרצחנית. על פי התדריך, המחבלים הגיעו במכוניות והתחלקו לשלוש קבוצות לאתרי הפיגוע - קבוצה אחת לאצטדיון והשתיים האחרות לאזור הרובע ה-11. המכוניות שבהן השתמשו הושכרו בבלגיה והאדם ששכר את כלי הרכב ששימשו למתקפת הטרור נעצר בגבול עם בלגיה כשניסה לברוח מצרפת. כל חגורות הנפץ שהיו על המחבלים היו זהות, הוכנו באותו המקום והכילו את אותו חומר הנפץ. להערכת החוקרים, כל המחבלים היו בקשר ביניהם במהלך הפיגוע המתוזמן.



אחד מהמחבלים שמת לאחר שטבח בעשרות רבות של בני אדם במופע הוא בעל אזרחות צרפתית והיה ידוע כבעל קשרים לקיצוניים אסלאמיסטים. גופתו זוהתה באמצעות טביעות האצבעות והוא מגיע מהפרבר קורקורון שמדרום לפריז.



ג'ואל טוויטו, הבעלים היהודי עד לא מזמן של אולם ה"בטקלאן" סיפר על תחושותיו הקשות ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 2, אחרי שהמקום שהיה בבעלותו במשך עשרות שנים - הפך לסמל הטרגדיה.



"אני מאז שנות ה-70 הבעלים של מועדון הבטקלאן בפריז והוא עדיין באחריותי מה-11 ספטמבר האחרון עד ספטמבר שנת 2018. המנהל החדש התקשר ואמר שהוא לוקח את הטלפון בשבת אבל אני לקחתי אותו. בזמן שהוא התקשר אליי המחבלים היו בתוך התיאטרון ושמעתי את כל היריות אבל אי אפשר היה לעשות שום דבר", סיפר טוויטו בעצב.