גורמי מודיעין בארצות הברית אמרו היום (ראשון) לרשת CBS האמריקאית כי הדרכון הסורי שנמצא על אחד המחבלים שנהרגו במהלך מתקפת הטרור הקשה בפריז הוא ככל הנראה מזויף. לדבריהם, המספרים לא היו נכונים או מתואמים, והתמונה שבמסמך לא התאימה לשם. 



המתקפה האכזרית בוצעה ע"י שלושה צוותים קיצונים, שרצחו 129 בני אדם וגרמו לפציעתם של 352 נוספים. התובע בפריז, פרנסואה מולינס, אמר כי 99 מהפצועים נמצאים במצב קריטי בעקבות "המעשים הברבריים". לפי העדויות, התוקפים באולם הקונצרטים "בטקלאן", שתיעוד מהירי בו נחשף הבוקר, אמרו כי התקיפה בוצעה בשל פעילותה של צרפת נגד מטרות דאעש בסוריה ועיראק. אך למרות זאת, כאמור, עדיין לא ברורה באופן מוחלט זהותם של המחבלים. 

בצרפת הופנתה אצבע מאשימה כלפי ארגון המדינה האסלאמית, שלקח אחריות לסדרת הפיגועים. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הפנה אתמול אצבע מאשימה כלפי דאעש ואמר כי צרפת תנהל מלחמה "חסרת רחמים" נגד הארגון ולוחמיו.
כזכור, אתמול פורסמה התייחסות ראשונה לזהותם של מבצעי הפיגועים. גורם המקורב לחקירה אמר כי אחד מהמחבלים שמת לאחר שטבח בעשרות רבות של בני אדם ב"בטקלאן" הוא בעל אזרחות צרפתית והיה ידוע כבעל קשרים לקיצוניים אסלאמיסטים. אותו המקור אמר כי גופתו זוהתה באמצעות טביעות האצבעות וכי הוא מגיע מהפרבר קורקורון שמדרום לפריז. עוד נמסר כי דרכון סורי נמצא על גופתו של המחבל שפוצץ עצמו סמוך לאצטדיון "סטאד דה פראנס" במתקפה נוספת. כמו כן, התקשורת בצרפת אמרה כי דרכון מצרי נמצא סמוך לגופתו של מחבל מתאבד נוסף במקום.

הניצולים נחקרו
 
שמונה מחבלים נהרגו במהלך האירועים, שבעה מתוכם פוצצו את עצמם בעזרת חגורות הנפץ שלבשו ואחד מהם נורה לפני שהספיק, אך לחוקרים לא ברור עד כה אם אכן מדובר בכל המחבלים או שישנם נוספים שעדיין מסתובבים חופשיים.
 
אתמול בבוקר נחקרו ניצולים של סדרת הפיגועים, כדי לנסות לזהות את המחבלים שככל הנראה התחלקו לצוותים וביצעו את הפיגועים בחמישה מקומות שונים בבתי קפה ומסעדות באזור כיכר הרפובליקה. בעוד שחוליה אחרת של מתאבדים פעלה ליד איצטדיון סטאד דה פרנס בסן דני מצפון לפריז במהלך משחק הכדורגל צרפת-גרמניה, בנוכחותו של הנשיא פרנסואה הולנד שהוברח מהמקום בשעה שהמשחק נמשך עד תומו. 
 
רק בשעות הבוקר, לאחר זיהוי ראשוני, החלו לפנות את הגופות מתוך אולם התיאטרון "בטאקלאן", שבו אירע הטבח הגדול ביותר שגבה את חייהם של 82 בני אדם, רובם צעירות וצעירים שבאו למופע של להקת הרוק הכבד האמריקנית "איגלס אוף דת' מטאל". 

מצב החירום ברחבי צרפת שעליו הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד נכנס לתוקפו כבר אתמול. בתי הספר והאוניברסיטאות נסגרו והפיקוח בגבולות חודש. כל קווי רכבת התחתית של מזרח פריז אינם פועלים וכמו כן נאסרו התקהלויות פומביות. השווקים לא נפתחו, בוטלו מופעים ונסגרו אתרי שעשועים כמו הדיסנילנד.