האם ישראל מנסה לפתח ציר חדש אשר יגיע דווקא מכיוון מדינות ערביות בעלות אינטרס דומה?



 אתר ערבי טוען כי לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ויתר על תמיכה במדינות המפרץ, מאותתת ישראל כי היא מוכנה לשיתוף פעולה צבאי עם המדינות הערביות. האתר "אל-קאשף" מצטט במרכאות "מקורות מיוחדים" בוושינגטון, שציינו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא מופתע מהעמדה האמריקאית החדשה כלפי המפרץ הערבי בתום פגישתו האחרונה עם הנשיא אובמה, שציין יותר מפעם אחת במהלך שיחתו עם נתניהו, שהדגיש יותר מפעם אחת כי המפרץ הפרסי יכול להוות בסיס לשיתוף פעולה פורה.

נתניהו סבור, כך מוסיף האתר, כי ארצות הברית ויתרה על ידידיה ובנות בריתה במפרץ וכי ארצות הברית רואה באיראן כוח עולה שניתן לכרות ברית איתה על מנת לשמור על האינטרסים האמריקאיים במפרץ. האתר מצטט מקור המקורב לנתניהו שאומר כי ראש הממשלה הביע דאגה נוכח "ניסיונות איראן לפגוע ביציבות במדינות המפרץ", וציין במיוחד את תמיכת איראן בחות'ים השיעים בלחימה בתימן, בבחריין ובכוויית. על פי המקור, אובמה השיב כי העניין אינו רואה זאת כבעיה וכי מדינות המפרץ חוששות מאיראן, וזה טוב, מאחר והוא יתבקש לתת להן סיוע, מה שיתמוך באינטרסים האמריקאיים באזור. 

המקור מסר כי אדם המקורב לנתניהו טען כי "ישראל מוכנה לשתף פעולה עם מדינות ערביות במפרץ, מאחר ויש להן אינטרסים משותפים נגד איראן וארגוני הטרור הקיצוניים". יש לציין כי בדיווחים אחרונים, שעדיין לא מאומתים, נאמר כי סעודיה פנתה לישראל על מנת לפתוח בפני מטוסיה האזרחיים את המרחב האוויר, מחשש כי תהיה פגיעה במטוסיהם מעל שמי מצרים, עיראק, סוריה ולבנון. גם האמירויות האחרות במפרץ, פנו לישראל במטרה לפתוח את המרחב האווירי שלה למדינות שלה. 
כזכור, לא פעם נפגשו בכירים בסעודיה ומדינות המפרץ עם בכירים ישראלים במקומות שונים באירופה, על פי פרסומים שונים ובמשך השנים התפתחו הבנות שקטות. ישראל יותר מתרצה לשתף פעולה עם מדינות אלו, ובעבר היו דיווחים כי סעודיה התעניינה גם במערכת כיפת ברזל.