ה"מוח" חוסל: הרשויות בפריז דיווחו ל"וושינגטון פוסט" כי עבד אל-חמיד עבאוד, מי שתכנן לכאורה את מתקפת הטרור המשולבת בפריז בשבוע שעבר, נהרג בפשיטה שנערכה על ידי היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה הצרפתית בסן דני לפנות בוקר.


קודם לכן, הודיעו בצרפת כי תתבצענה בדיקות DNA באחת הגופות שנמצאו לאחר המצור הממושך על המחבלים בפרבר הנמצא מחוץ לפריז.
דיווחים קודמים מסרו כי עבאוד ברח לבלגיה או לסוריה. עדיין לא ידוע אם הוא מהעצורים או מההרוגים מהפשיטה. במהלך הפשיטה בפרבר סן דני נשמעו פיצוצים וקולות ירייה.


עבד אל-חמיד עבאוד. צילום: רויטרס

גורמים רשמיים אמרו כי אחד מהחשודים נורה למוות וההרוגה השנייה, אישה, שעל פי דיווחים בבלגיה היא בת דודתו של עבאוד, פוצצה עצמה בעזרת חגורת נפץ בזמן שהפשיטה החלה. כמו כן, חמישה שוטרים נפצעו וכלב משטרתי אחד נורה למוות על ידי החשודים בזמן הפשיטה. 


פצצה בפחית


מוקדם יותר חשף ארגון דאעש בכתב העת שלו, "דאביק", את פרטי המבצע להפלת המטוס הרוסי בסיני. במגזין הציג הארגון מטען מאולתר בתוך פחית משקה שלטענתו הוא זה שגרם לפיצוץ שהפיל את המטוס.




הפצצה שהופיעה במגזין של דאעש. צילום: טוויטר



במגזין נטען כי התוכנית המקורית הייתה להפיל מטוס של אחת ממדינות הקואליציה האמריקאית אך היא שונתה בעקבות התערבותה של רוסיה, בעלת בריתו של נשיא סוריה בשאר אל אסד, הנלחמת בארגון.



הארגון פרסם גם תמונות של דרכונים של נוסעי וצוות המטוס, אותם, לפי הטענה, גנבו לוחמי הארגון מאתר ההתרסקות של כלי הטיס. "אלו דרכוני הצלבנים אותם הצליחו המוג'הידין להשיג" נכתב במגזין.