כ-53 אנשי צבא איראניים, שהם אנשי הכוחות המיוחדים וקצינים בכירים, נהרגו עד כה במלחמת האזרחים בסוריה, כך טוענים היום (חמישי) אנשי מודיעין ישראליים. בנוסף, מכון מחקר ישראלי טוען כי מספר ההרוגים גורם להתנגדות בקרב האיראנים לפעולות המשטר בסוריה.



גורם צבאי בכיר ציטט ממצאי מודיעין בפני סוכנות הידיעות רויטרס, לפיהם בנוסף לעשרות ההרוגים האיראניים, ישנם בין 1,000 ל-2,000 הרוגים משורות חיזבאללה, שנלחם גם הוא לצד משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.



איראן מכחישה כי יש לה כוחות צבא בסוריה, אולם אישרה כי שלחה יועצים לסייע לבן בריתה אסד במלחמתו במורדים.



במרכז לחקר הטרור ע"ש מאיר עמית טוענים כי נראה הציבור האיראני מטיל יותר ויותר ספק בחכמה של פעולות המשטר בסוריה, מה שגרם למשטר להדגיש את החשיבות של ההגנה על מקומות קדושים לשיעים מהמורדים הסונים, ולשמור על אסד כנכס אסטרטגי.



"יש אפילו דרישה באיראן לחקור את מספר האבדות ההולך וגדל, מה שמצביע על כך שהציבור האיראני לא ממש מאמין להנהגה שאומרת שיש רק יועצים בסוריה ושהכוחות האיראניים אינם מעורבים בלחימה.



"חוסיין סלאמי, סגן מפקד של משמרות המהפכה, ביקש להפחית במשמעות של מספר ההרוגים: "על מנת לתת עצה יעילה, משמרות המהפכה חייבים לבקר בקו החזית בסוריה ולהכיר את המציאות של שדות הקרב", הוא אמר לטלוויזיה האיראנית.



גורם ביטחוני נוסף אמר כי בשיאו, מנה הכוח האיראני בסוריה כ-1,800 חיילים, אולם המספר הזה ירד ל-1,300. לדבריו, נשיא איראן חסן רוחאני קרא להפחתת מספר החיילים בסוריה בחצי, אבל נתקל בהתנגדות בקרב השמרנים במשמרות המהפכה.