אחרי 30 שנה, מחר (שישי) זה סוף סוף יקרה: ג'ונתן פולארד, שריצה עונש של 30 שנות מאסר בגין ריגול לטובת ישראל,  עתיד להשתחרר בשעות אחר הצהריים לפי שעון ישראל מהכלא בו הוא שוהה.



בזמן שגורמים בירושלים מודאגים מחגיגות מוגזמות בעקבות שחרורו הצפוי של פולארד, שעלולות לדעתם לפגוע במאמצים לשכנע את ממשלת ארצות הברית לאפשר לו לעלות לישראל מוקדם יותר - משפחתו נמצאת בהלך רוח שונה לחלוטין.



מקורבי משפחת פולארד מוסרים כי "אשתו אסתר נרגשת בצורה שאין לתאר. זו הפעם הראשונה מזה 30 שנה שיונתן יוכל להסב לשולחן שבת, לקדש על היין... היא הכינה לו מאכלים שהוא לא ראה מאז שהיה בן 30. גם יונתן וגם אסתר מלאים הכרת תודה לאנשים הרבים שליוו אותם לכל אורך הדרך, אבל התחושה היא שכרגע כולנו פשוט חייבים לתת להם את הזמן הזה לעצמם. כל מה שהם רוצים זה את החיים הפשוטים והנורמאלים שלהם ייחלו כל השנים".



פולארד, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע בשנת 1985 בהעברת מידע מסווג לישראל, נמצא מאחורי סורג ובריח מאז שנעצר על ידי השלטונות האמריקאיים בשנת 1987. פולארד בן ה-60 הודיע כי ברצונו לעלות לישראל, שם מתגוררת אסתר, רעייתו השנייה, ובה הוא צפוי לקבל קצבה משמעותית ממדינת ישראל. הוא קיבל אזרחות ישראלית כבר בזמן שהיה בכלא. 



עם זאת, על פי תנאי שחרורו, לא יוכל פולארד לעלות לישראל בחמש השנים הקרובות, והוא ייאלץ לגור בניו יורק, שם סידרו לו מקורביו עבודה.



גם חברי קונגרס דורשים כי יינתן לפולארד לעלות לישראל. במכתב שמוען לשרת המשפטים האמריקאית כתבו כי "זהו האינטרס של אמריקה". במקביל, בישראל, הניח ח"כ דוד ביטן (ליכוד) על שולחן הכנסת הצעת חוק המכונה "חוק פולארד". הצעת החוק מנחה את הממשלה להבטיח לפולארד תנאי מחיה סבירים עם שחרורו עד סוף חייו, באמצעות גמלה שתכלול מגורים, טיפול רפואי וקצבה חודשית למחיה. ביטן הסביר את הצעת החוק ואמר כי "יש לנו חוב מוסרי כלפי פולארד, במיוחד לאור העובדה שישב בכלא 30 שנה מבלי שמדינת ישראל הצליחה לשחררו".