המועמד הרפובליקני לנשיאות בארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (שישי) בכנס באורלנדו, פלורידה לפיגועי הטרור שאירעו לפני שבוע בפריז ואמר כי יש ליישם מערכת נתונים כדי לעקוב אחר המוסלמים בארצות הברית כדי למנוע הישנות התקפות כאלה. הוא התייחס למערכת הבחירות שלו וטען כי מאז פיגועי הטרור בפריז התמיכה בו עלתה ו"אנשים מסתכלים עליי כמנהיג חזק".



טראמפ התייחס לפליטים הסורים, עליהם אמר בעבר כי הוא לא רוצה לקלוט אותם בארצות הברית והדגיש שוב: "אנחנו לא יכולים לקלוט אותם" והוסיף כי "יכול להיות ביניהם סוס טרויאני". אף על פי שהממשלה אמרה כי רק שני אחוזים מהמגרים שהיא קלטה נמצאים בגיל צעיר בו הם עלולים לצאת למלחמה נגד אמריקה, טראמפ אמר לאחר שצפה בקטעי וידאו בהם נראים הפליטים כי "הם גברים צעירים, הם נראים כמו חיילים". עוד הוא הוסיף בנושא ואמר כי "לא אכפת לי לעזור להם. "בואו נלך לסוריה ונבנה אזור גדול בטוח", אבל הוא לא פירט מהו "אזור בטוח" בארץ הנקרעת מהלחימה.



בכנס אחר בניוטון, איווה, טראמפ התייחס ליריבו, המועמד הרפובליקני בן קרסון שצונח בסקרים ולקח קרדיט על "הנפילה החופשית" שלו. הוא אמר שהוא מאמין שהקמפיין של קרסון היה בצרות רציניות לאחר שהנוירוכירורג בדימוס נאבק כדי לענות על שאלות בנושא מדיניות חוץ בעימות הטלוויזיוני שהתקיים לפני כחודש.