גיבורי פיגועי הטרור בפריז ממשיכים להיחשף. אחת מהן היא יסמין אל יוסי, מלצרית בת 20 שתועדה כשהיא מחבקת את אחת הפצועות ומגוננת עליה. היא סיפרה כי הייתה מעדיפה למות מאשר להשאיר את קורבנות הפיגוע למות לבד ברחוב. אל יוסי סיכנה את חייה כדי להגן על האישה תוך שחמוש דאעש ירה 30 כדורים לעבר המסעדה שבה עבדה.



"הייתי מעדיפה שאני אמות, מאשר לתת להם למות", היא אמרה והוסיפה: "אני יודעת איך זה מרגיש להיות לבד ואני פשוט לא אוכל לחיות עם עצמי בידיעה שלא ניסיתי לעזור להם. אני לא רוצה שאנשים שנורו יחשבו שהם ננטשו". בסרטון שהופץ ברחבי העולם רואים את יוסי ומלצר נוסף מסתתרים מאחורי הבר במסעדה, המלצר, הוא בן דוד שלה בשם סמיר שמהר מאוד ברח מהמסעדה ונמלט במדרגות המובילות למטבח ולמעשה השאיר את יוסי לבד. שניות לאחר מכן, אישה שנפצעה מהירי נכנסה למסעדה ורצה אל מאחורי הבר. יוסי ישר חיבקה אותה תוך שהיורה המשיך לחפש קורבנות נוספים ולא הפסיק לירות לכל עבר.




יסמין אל יוסי. צילום: מתוך אותר הדיילי מייל



יוסי נולדה בפריז אך הוריה הגיעו ממרוקו ואלג'יריה. לדבריה, בהתחלה היא לא הבינה שמדובר באירוע טרור: "חשבתי שזה ילדים קטנים שמשחקים בחוץ ואז שמענו רעש אחר אבל הפעם החלון התפוצץ. אחר כך היה הרבה ירי", היא אמרה והוסיפה כי "כל מה שאני יודעת הוא שאני פשוט ניסיתי להסתתר כשאני מתפללת שזה ייפסק". "אני חושבת שזה נמשך כעשר או 20 שניות, אבל לנו זה הרגיש כאילו זה נמשך דקה אחת או שתיים. סמיר רץ למטה למרתף וראיתי אישה פצועה, לוסיל שרצה אליי. רציתי להגן עליה כי היא נפגעה והיה לה חור מהקליע בזרוע".



"היא בכתה ואמרה שהחבר שלה היה בחוץ ואם להיות כנה, חשבתי באותו הרגע שהוא חייב להיות מת". מאוחר יותר התברר שהוא שרד. "ידעתי שהיא פחדה והיא נפגעה, לא רציתי לרוץ ולעזוב אותה. לא יכולתי לעשות את זה. כשלקחתי אותה למטה היא אמרה לי שהיא לא מרגישה את ידה".



לאחר שהאירוע הסתיים יוסי יצאה החוצה ושם התגלה לפניה המראה המזעזע של הגופות והפצועים: "יצאתי החוצה, אבל זה היה מאוחר מדי. זה היה משהו אחר. אישה אחת עדיין גססה ושלושה כבר היו מתים. האישה הצעירה, הסתכלה עליי. אחזתי בידה אבל אז היא מתה".



"אני לא יכולה לשכוח את המראה הזה, אף פעם לא ראיתי מראה כזה. רצתי אחרי כולם כדי לראות אם אני יכולה לעשות משהו. דיברתי עם אחד מהם, אבל הוא כבר היה מת. אמרתי: 'אתה בסדר? אתה יכול לשמוע אותי?'. כמובן שהוא לא היה יכול כי הוא היה מת. אני רואה את פניהם כשאני מתעוררת ולפני שאני הולכת לישון. זה הדבר היחיד שאני באמת רואה, ", היא אמרה.



כזכור, בפיגועי הטרור בפריז נרצחו 32 אנשים במתקפה משולבת שאירעה במספר יעדים. אתמול תובע המדינה פרסם כי עבד אל-חמיד אבאוד, "המוח" שעמד מאחורי הפיגועים חוסל. אבאוד, פעיל דאעש בלגי בן 28, שהתפאר בהתקפות הגוברות על אירופה של המדינה האסלאמית, חשוד כי עמד מאחורי הפיגועים המתואמים בבירת צרפת והיה הפיגוע החמור ביותר שאירע במדינה זה שנים רבות.