האקרים מארגון 'אנונימוס' הבטיחו לרדוף אחרי הג'יהאדיסטים המיליטנטים ברשת בעקבות מתקפת הטרור בפריז בה נהרגו 129 איש. עם זאת, אנשי דאעש, אשר משתמשים במספר אפליקציות קידוד כדי לתקשר ולהשתמש במדיה החברתית מתחת לרדאר, לא מתרשמים מהאיומים. בתגובה להכרזת המלחמה, יחידת לוחמת הסייבר של דאעש החלה להשתמש באפליקציית 'טלגרמו' שמקדדת הודעות בסמארטפון, וכינתה את 'אנונימוס' "אידיוטים".

"לאן הם מתכוונים לפרוץ? כל מה שהם יכולים לעשות זה לפרוץ לחשבונות טוויטר, אימיילים וכו'...", כתבו אנשי הצבא הסייבר האיסלאמי, כך לפי ניו יורק מגזין. "אל תצרו חשבונות מייל שזהים לשם משתמש שלכם בטוויטר. זו טעות שעלתה להרבה אנסארים (תומכי דאעש) בחשבונות שלהם, וה'קופר' (לא מוסלמים) פירסמו את כתובות ה-IP שלהם.

אנונימוס הכריזה מלחמה בוידאו שעלה בערוץ היוטיוב הצרפתי שלהם, מעט לאחר ההתקפות בפריז. הם הזהירו את הטרוריסטים "לצפות לנו" ונשבעו לרדוף את האחראיים ברשת ולחשוף אותם. דובר הקבוצה אמר, כשהוא עוטה את המסכה המוכרת שלהם, כי "צוותי אנונימוס מכל רחבי העולם ירדפו אתכם. דעו שנמצא אתכם ולא נעזוב אתכם. נפתח במבצע גדול נגדכם. צפו להתקפות סייבר מסיביות. אנו מכריזים מלחמה. תתכוננו".

אנונימוס פרסמו ועדכנו רשימת חשבונות טוויטר שלטענתם הפיצו פרופגנדה שתומכת בדאעש. ברשימה יש מעל ל-5,500 משתמשים. עם זאת, כפי שציינו תומכים של דאעש ומתנגדים כאחד, הג'יהאדיסטים צריכים פשוט לפתוח חשבונות חדשים כשהמשתמש שלהם נחשף או נסגר. דאעש משתמשים במספר שירותי הצפנת הודעות, ספקי מייל וחוסמי ג'יפיאס כדי לתקשר מתחת לרדאר. רשימת האפליקציות הזו נחשפה לאחר שקבוצת מחקר צבאית עצמאית -  Combating  Terrorism Center (CTC) - השיגה ספר הדרכה של לוחם דאעש ופירסמה אותו בספרייה הדיגיטלית של יאהו. בספר נאמר לג'יהאדיסטים להוסיף רשת פרטית וירטואלית (virtual private network (VPN)) לדפדפן האינטרנט שלהם. הרשת מאפשרת לך לטשטש את המיקום שלך ולהשתמש בכתובת IP שונה, וגורמת לזה להראות כאילו אתה נמצא בעיר או ארץ אחרת.

כדי לשלוח תמונות או הודעות זה לזה הם משתמשים ב'פייר צ'אט' שמאפשר לטלפונים ברדיוס 200 מטר להתחבר מבלי להשתמש באינטרנט, ואימיילים נשלחים דרך קודים מוצפנים. הפרטים הגיעו ימים ספורים לאחר שנחשף כי לדאעש יש קו חם משלהם לבעיות טכניות. אנליסטים שמומחים בלוחמה בטרור שהמוקד מאויש בסוכנים בכירים מסביב לשעון כדי לתמוך בלוחמים שמשתמשים בתקשורת מוצפנת במטרה להתחמק מהרשויות. השירות, שככל הנראה קיים כבר שנה, מדאיג גורמי בטחון כי הוא מאפשר לאלפים לנוע ולתכנן מבצעים כשמצבם שקול ל'בלתי נראה'. כך לפי דיווח של ה'דיילי מייל'.