כוחות מיוחדים של צבא מאלי פרצו הערב (שישי) לבית המלון "רדיסון בלו" בצפון הבירה במאקו. צבא מאלי דיווח כי בפשיטה נהרגו שני מחבלים ו-19 אזרחים נהרגו במהלך הלחימה.



מוקדם יותר לקח ארגון הקשור לאל קאעידה אחריות על המתקפה ונודע כי המחבלים מתבצרים בקומה השביעית של המלון היוקרתי.  מספר ההרוגים והפצועים בתקיפה עדיין איננו ברור אך צבא מאלי מסר כי לפחות שני מחבלים נהרגו בתקיפה ו-19 אזרחים מצאו את מותם.



משקיפים של האו"ם שנכחו בזירת המתקפה טוענים כי 27 אזרחים נהרגו וכמו כן מספר חיילים מצבא מאלי. דיווחים סותרים על השתתפות כוחות מיוחדים צרפתים ואמריקאים במהלך הפעולה לשחרור המלון הגיעו ממספר גורמים במדינה.



במלון ה"רדיסון בלו" יש 190 חדרים והוא ממוקם ממערב למרכז העיר בשכונה שהיא ביתם של משרדי ממשלה ודיפלומטים. יריות מנשק אוטומטי נשמעו במלון לאחר שככל הנראה חמושים השתלטו על הקומה השביעית. המלון הוא בבעלות אמריקאית ונחשב לפופולרי בקרב תיירים זרים. שגרירות ארצות הברית במאלי, צייצה בטוויטר "אנחנו מודעים לפעילות המתמשכת במלון רדיסון. כל אזרחי ארצות הברית מתבקשים להישאר במקום סגור ומומלץ ליצור קשר עם קרובי משפחה".