פיגוע הטרור שאירע אתמול במאלי גבה גם קורבן ישראלי. היום (שבת) הותר לפרסום כי שמואל בן הלל הוא האזרח הישראלי שנרצח בפיגוע בו נהרגו 19 בני אדם. בנוסף, משרד החוץ מסר כי ישראלי נוסף חולץ בשלום מהאירוע.



שמואל בן הלל, 60, שנהרג בפיגוע במאלי, התגורר בצור הדסה סמוך לירושלים והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. "אנחנו המומים וכואבים", סיפרו בני משפחה.



בן הלל, שנולד בוונצואלה, עסק במשך עשרות שנים בחינוך. במסגרת תפקידיו המגוונים שימש כחבר סגל בכיר בבית הספר מנדל למנהיגות חינוכית והתמחה בתכנון, ניהול ופיתוח מוסדות להכשרת מנהיגות.



מכריו סיפרו על איש חינוך רב פעלים במגוון תחומים. בצור הדסה הוא היה בוועד ההורים ושימש כיועץ חינוכי בקבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים. בשנים האחרונות עסק גם בייעוץ למדינות בעולם השלישי ברחבי הגלובוס בנושאי חינוך ובניית מערכי מנהיגות חינוכית. במסגרת זו נסע לפני כשבוע למאלי, שם התאכסן במלון שהותקף שלשום בפיגוע.



"שמואל היה איש חינוך בכל רמ"ח איבריו", סיפר אחד מחבריו, המלווה אותו עשרות שנים. שמואל פפנהיים, חבר עמית בבית הספר מנדל למנהיגות, סיפר על איש אשכולות שהחינוך היה כל עולמו. "בן אדם שכל נשמתו זה חינוך ואהבה אין סופית לחינוך", ציין פפנהיים. "הוא האמין ביכולת שלו לעזור דרך החינוך ולהגיע לעולם טוב יותר. זו אבידה כבדה, הוא יחסר לנו מאוד", הוא הוסיף.



כזכור, חמושים אסלאמיסטיים השייכים לארגון אל קאעידה פרצו אתמול בצעקות "אללה אכבר" למלון "רדיסון בלו" בעיר הבירה במקו, מלון הנחשב לפופולרי בקרב תיירים והרגו 19 אזרחים. עד כה ידוע כי בין ההרוגים בנוסף להרוג הישראלי, שני אזרחים ממאלי, שישה אזרחים רוסים ואזרח צרפתי.



בהתחלה החמושים החזיקו ב-170 בני ערובה - 140 תיירים ועוד 30 אנשי צוות. בהמשך הם שיחררו כ-15 מהחטופים שידעו לצטט פסוקים מהקוראן ולאחר מכן שוחררו עוד 80 מבני הערובה. כוחות מיוחדים של צבא מאלי פרצו לבית המלון ובמהלך הפשיטה נהרגו שני מחבלים. אחד מעדי הראייה סיפר כי "החמושים נכנסו למלון והתחילו לירות. הם ירו בכולם בלי לשאול שאלה אחת, הם ירו בכל מה שזז". נשיא מאלי, איברהים בובאכר קיטה, שהה בזמן הפיגוע בפסגה אזורית בצ'אד ולאחר שחזר הודיע על שלושה ימי אבל.



משקיפים של האו"ם שנכחו בזירת המתקפה טוענים כי 27 אזרחים נהרגו וכמו כן מספר חיילים מצבא מאלי. דיווחים סותרים על השתתפות כוחות מיוחדים צרפתים ואמריקאים במהלך הפעולה לשחרור המלון הגיעו ממספר גורמים במדינה.