חג המולד נחשב לרגע השיא בלוח השנה של הכנסייה הנוצרית. יותר ממיליארד מאמינים מצפים לו מדי שנה כדי לזכות במתנות ולהדליק את האורות החגיגיים, אבל דווקא האפיפיור פרנציסקוס צינן את ההתלהבות לקראת החג והכריז כי זו פרודיה לקיים את החגיגות דווקא בעידן של מלחמות וטרור.


בדרשה שנשא בוותיקן אמר מנהיג הכנסייה הקתולית: “חג המולד מתקרב. יהיו אורות, מסיבות, עצי חג מולד וסצינות של הלידה (של ישו - ח"א). כל זה פרודיה. העולם ממשיך ללכת למלחמה. העולם לא בחר בנתיב של השלום. יש היום מלחמות ושנאה בכל מקום”.



“מה נותר?” תהה האפיפיור, שלא הסתיר את כאבו נוכח האלימות הגואה, “הריסות, אלפי ילדים בלי חינוך, כל כך הרבה קורבנות חפים מפשע והרבה כסף בכיסים של סוחרי נשק. מלחמה זו היא הבחירה הנכונה עבור מי שרוצה עושר: ‘הבה נבנה כלי נשק, על מנת שהכלכלה תתאים את עצמה איכשהו, וזה יאפשר לנו להמשיך ולקדם את האינטרסים שלנו'. יש מילה שהאל דיבר עליה: ‘מקולל!’ כי הוא אמר: ‘מבורכים יהיו עושי השלום!’ האנשים שפועלים למען מלחמה, שעושים מלחמה, הם מקוללים, הם פושעים”.



האפיפיור פרנציסקוס המשיך והזהיר כי האלימות שפושטת ברחבי העולם מנוגדת לרצון האל. "אפשר להצדיק מלחמה בגין סיבות רבות מאוד, אבל כאשר כל העולם נמצא כיום במלחמה – קצת פה, קצת שם ובכל מקום – אין לכך הצדקה”, אמר, “ואלוהים בוכה, ישו בוכה”.



בעקבות מתקפת הטרור בפריז ועל רקע איומי דאע”ש לפעול גם ברומא, הוכפלה בשבוע האחרון האבטחה האישית סביב האפיפיור, וכוחות משטרה גדולים הוצבו באזור הוותיקן, אחד המתוירים ביותר באיטליה. הכוננות צפויה להיות גבוהה במיוחד לקראת 8 בדצמבר, אז יוצב עץ חג המולד בכיכר סנט פטרוס ותחל שנת רחמים מיוחדת של הכנסייה, שצפויה למשוך מיליוני עולי רגל. הרשויות אף אסרו על הטסת מל”טים בשמי העיר מסיבות ביטחונית.