פאניקה ברחובות בריסל. כוחות המשטרה של בלגיה מחפשים היום (ראשון) גברים החשודים בפעילות טרור, בעיר הבירה בריסל, זאת לאחר שאתמול הועלתה רמת הכוננות בעיר בשל מידע על כוונה של מפגעים לבצע פיגועי טרור בעיר. שר הפנים הבלגי, יאן ג'מבון, אמר כי האיום הנוכחי גדול מזה של המחבל הנמלט סאלח עבד א-סלם, שככל הנראה ביצע את פיגוע הטרור במסעדה בפריז וברח.



רמת הכוננות בבריסל הועלתה לרמה הגבוהה ביותר של על רקע חששות של התקפה אפשרית, לאחר שהעיר היוותה בסיס ללוחמי דאעש שביצעו את פיגועי הטרור בפריז. בריסל נראית כרגע כעיר תחת מצור: שירותי המטרו לא פעילים לפחות עד יום שני בבוקר, לתושבים נאמר להימנע מפעילויות של קהל רב וחיילים מסיירים ברחובות כשהמצוד אחר א-סלם נמשך. בנוסף, מרכז העיר כמעט ריק מאנשים והמסעדות והברים נסגרים מוקדם.




שוטרים ברחובות בריסל. צילום: רויטרס


לפי מידע שהגיע מחבריו של א-סלם הוא היה באזור בריסל ומנסה להגיע לסוריה. שר הפנים התייחס אליו ואמר כי "איום הטרור בבלגיה לא ייפסק כשאל-סלם ייתפס" והוסיף ש"האיום רחב יותר ממחבל אחד". בתוך כך, שגרירות ארצות הברית אמרה לאמריקאים הנמצאים בבלגיה להישאר בבית והפיקוד האירופי האמריקאי פרסם הגבלה של 72 שעות על נסיעות לעיר.




כוחות צבא גדולים ברחובות. צילום: רויטרס


ראש הממשלה הבלגי, צ'ארלס מייקל, התייחס אתמול לכך שרמת כוננות הטרור הועלתה ואמר כי זה נעשה בשל "מידע מדויק למדי על סיכון לתקיפות טרור". כמו כן, מרכז המשבר של משרד הפנים הבלגי ייעץ לציבור להימנע ממקומות שבהם מתאספות קבוצות גדולות כמו: קונצרטים, אירועי ספורט, שדות תעופה ותחנות רכבת - ולעבור את הבדיקות הביטחוניות. שאר הערים בבלגיה ישארו ברמת הטרור הנוכחית שלהן.