האם ארגון דאעש מתחיל סוף סוף להרגיש את כובד משקלה של הקואליציה הבינלאומית נגדו? דיווחים מהעיר א-ראקה, עליה הכריז הארגון כבירתו, שבסוריה חושפים היום (ראשון) שייתכן שהחלטת הארגון לפעול נגד רוסיה וצרפת הייתה בעוכריו.


מדיווחים המגיעים מהעיר עולה כי מחבלי ארגון דאעש אוסרים על אזרחים לעזוב את העיר ראקה, בעוד מנהיגי הארגון ולוחמיו הבכירים החלו נוטשים את העיר במספרים גדולים ועוברים לעיר מוסול שבעיראק, העיר הגדולה ביותר המוחזקת בידי הארגון. הסיבה לנטישה הפתאומית של העיר היא התעצמות ההפצצות של רוסיה וצרפת על האזור, הפצצות שבעבר התמקדו בפרברי העיר ומתקנים של דאעש וכעת מכוונות לפגוע בטרוריסטים המוצאים מקלט במרכז העיר.

בראיון לרשת ה-BBC הבריטית סיפר תושב העיר שהזדהה בשם הבדוי אבו עבדאללה, כי הארגון פרש מחסומים ברחבי העיר ורק אנשי דאעש רשאים להיכנס ולצאת מהעיר. "השמועה ברחוב היא שאנשי המדינה האסלאמית עוזבים את העיר יחד עם משפחותיהם למקומות בטוחים יותר כמו מוסול בעיראק" מספר עבדאללה.

"מאז המתקפה על פריז העיר מופצצת בתדירות גבוהה הרבה יותר. בעבר האמריקאים הפציצו רק מחנות ומתקנים של דאעש מחוץ לעיר אבל כעת גם מרכז העיר מופצץ. יש הרבה יותר הרוגים ופצועים כעת. רבים מלוחמי דאעש עברו להתחבא אצל אזרחים בעיר, בתקווה שכך הם לא יזוהו" אומר עבדאללה.
עבדאללה הוא פעיל של ארגון המחתרת "שארקיה" הפועל בראקה ומתרתו להתנגד לארגון דאעש על ידי חשיפת הזוועות שהוא מבצע לעיני העולם. "דאעש עוצר ומוציא להורג אזרחים על עבירות קטנות ביותר. העיר מלאה מרגלים ומודיעים וכל ניסיון למחות או להתנגד מושתק". עבדאללה ציין כי על אף הסיכוי ההולך וגובר שכוחות המליציה הכורדית YPG, הנמצאים כ-30 קילומטר מצפון לעיר, יצליחו לשחרר את העיר, קיים החשש שהכורדים יבצעו נקמות והפרות זכויות אדם בערבים הסונים תושבי העיר.