מטוסי קרב טורקיים מדגם F-16 הפילו היום (שלישי) מטוס קרב מדגם סוחוי 24 ליד הגבול עם סוריה לאחר שזה חדר למרחב האווירי של טורקיה והוזהר בנושא עשר פעמים תוך חמש דקות, כך אמר גורם צבאי טורקי.



לדברי גורמים צבאיים, מטוס נוסף חדשר גם כן למרחב האווירי הטורקי, אולם הוא לא הופל. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן תודרך על האירוע. 

מטוסים טורקיים מפילים מטוס רוסי


שייכות המטוס לא הייתה ברורה בתחילה, כיוון שרוסיה ובעלת בריתה, ממשלת סוריה, ביצעו תקיפות באזור. מקור צבאי סורי דיווח כי הפלת המטוס נחקרת, ואילו משרד ההגנה הרוסי דיווח כי מטוס שלהם הופל בסוריה, אך לאחר שנקלע לאש מהקרקע. גורמים בצבא רוסיה הכחישו כי המטוסים הוזהרו שחצו את הגבול וכי הם יכולים להוכיח זאת.  



המטוס נפל באזור שנקרא "הר הטורקים", בצפון סוריה, ותיעוד מצולם מראה אותו פורץ בלהבות תוך כדי הנפילה. בנוסף ישנו תיעוד של הטייסים מבצעים צניחה מהמטוס. גורל הצוות אינו ידוע, כי באותו זמן האזור ספג הפצצות עקב קרבות של כוחות המורדים מול כוחות הממשלה. סוכנות הידיעות הטורקית דוגן דיווחה כי צבא רוסיה שלח מסוקים כדי לאתר את טייסי המטוס שהופל. 



הרוסים עדיין לא נתנו את גרסתם לאירוע, אבל מוסקבה שיגרה איתות חריף מאוד לאנקרה, כאשר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ביטל פגישה שתוכננה מבעוד מועד בטורקיה. הפגישה היתה אמורה לדון במתיחויות הכלליות באזור בין שתי המדינות והמאבק המשותף מול דאעש, בעקבות הפלת המטוס הרוסי היום.