שחר של יום חדש: נוסעים ברכבת התחתית ובאוטובוסים בניו יורק הופתעו לגלות את התחבורה הציבורית האפורה והבנלית שלהם מכוסה לחלוטין בדגלים, בסממנים ובסמלים של מדינות הציר יפן וגרמניה במלחמת העולם השנייה, בחסות ענקית הסחר האינטרנטי אמזון.

מתוך פרסומת באתר הבית של אמזון. צילום מסך
 
אמזון מנסה לקדם כך את הסדרה החדשה שלה "Man in the High Castle", על פי ספרו של סופר המדע הבדיוני פיליפ ק. דיק, המספרת היסטוריה אלטרנטיבית לתקופת מלחמת העולם השנייה. עלילתה מתרחשת באמריקה תחת שלטון גרמני נאצי ואימפריאלי יפני. אמזון כיסתה את הסמלים של שתי הממשלות הפשיסטיות לאורך אוטובוסים, רכבות תחתיות ומודעות באינטרנט.


בזמן שענקית הסחר אמזון חסכה מתושבי ניו יורק סימנים ממשיים כמו צלבי קרס בערוצי התחבורה הציבורית שמכילים מדי יום מאות אלפי אנשים, הקמפיין מציג סמלים המדמים צלב קרס המוטמע לתוך דגל אמריקאי, כמו גם וריאציה של דגל השמש העולה שבו השתמשה האימפריה היפנית במלחמת העולם השנייה.
מודעה שהודבקה על אוטובוס מראה רחוב מנהטני עמוס בדגלים נאצים, ואילו אחרת מראה את פסל החירות במחוות "הייל היטלר" הידועה.
אם המטרה של אמזון היתה לתפוס את תשומת לבם של האנשים, היא בהחלט הצליחה. כמה משתמשי טוויטר היו המומים וזועמים מבחירתה הבוטה של החברה לפרסם עצמה דרך הסמלים של ממשלות שתיכננו להרוג מיליונים לפני פחות ממאה.