נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביקר אמש בתיאטרון הבטקלאן בפריז, המקום שבו התרחשה התקיפה החמורה ביותר ביום שישי השחור שבו התרחשה מתקפת הטרור בפריז, ב-13 בנובמבר. אובמה הגיע לתיאטרון מיד עם רדתו מהמטוס הנשיאותי אייר-פורס 1 בחצות הלילה, במסגרת ביקורו בוועידת האקלים בעיר, שתיפתח היום (שני).
הנשיא אובמה יצא ממכוניתו, לחץ את ידו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד, חיבק ונישק את ראשת העיר של פריז, אן הידאלגו, והשלושה הלכו יחדיו לאנדרטה שהוקמה לזכר הנרצחים, והניחו כל אחד ורד. לאחר מכן, אובמה עצם את עיניו ועמד בדמימה כשראשו מורכן. השלושה הלכו מן המקום שלובי ידיים.
אובמה הגיע לפריז לשיחות הבינלאומיות שמתרחשות עקב שינוי האקלים החריפים. יממה לאחר הפיגועים, כאשר האבל, התדהמה וחוסר הוודאות עדיין היו טריים, הבהירו בצרפת כי אחרי שהשקיעו במשך חודשים מאמצים דיפלומטיים על מנת להביא להצלחתה, אין להם כוונה לבטל את הוועידה הבינלאומית, והכריזו כי יבצעו את כל הסידורים הביטחוניים הנדרשים על מנת להבטיח את שלומם של עשרות אלפי המשתתפים. "כל מעשה אחר יהיה כניעה לטרור", אמר אז ראש הממשלה של צרפת, מנואל ואלס.


הנשיאים אובמה והולנד מניחים ורד באנדרטה בתיאטרון בטקלאן. צילום: רויטרס

התרסה מול הטרור

כצעד תמיכה בצרפת, וכהתרסה מול הטרור, הודיעו יותר מ־130 ראשי מדינות כי הם מתכוונים להגיע לפריז לפתיחת הוועידה, שתחל ביום שני הקרוב. נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא סין שי ג'ינפינג, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הם רק חלק מהמנהיגים שיתייצבו בעיר האורות. "חיוני מאוד עבור כל מדינה, כל מנהיג, לשלוח את המסר שהאכזריות של כמה רוצחים לא תעצור את העולם מלעשות עסקים חיוניים", אמר השבוע אובמה. הנסיך צ'רלס יהיה אחד הנואמים המרכזיים במושב הפתיחה.
למרות זאת, המצב הביטחוני והכוננות הגבוהה נתנו את אותותיהם. כחלק מהצעדים של מצב החירום במדינה בוטלו כמה אירועים פומביים שהיו אמורים להתקיים במקביל לוועידה, שתיערך במתחם סגור, כולל הפגנות המוניות של פעילים סביבתיים. 
יאנוס פסטור, עוזר מזכ"ל האו"ם בנושא שינויי האקלים, הביע תקווה כי אף שהמנהיגים יעסקו לא מעט במאבק המשותף בטרור העולמי, הם יקדישו גם זמן רב להצלחתה של הוועידה החשובה. "מנהיגי עולם, בזה אחר זה, מאשרים שהם מתכוונים להגיע לפריז ב־30 בנובמבר, כי הם חושבים שזה אירוע חשוב", אמר. "הם יהיו שם על מנת לתמוך בשיחות האקלים. אנשים מתכוונים להגיע לפגישות האלה ולהראות את הסולידריות שלהם עם צרפת".