שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, פגשה היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת ועידת האקלים הבינלאומית שמתקיימת בפריז, ואמרה כי האיחוד ימשיך למלא את תפקידו בדיפלומטיה של תהליך השלום במזרח התיכון, על אף אמירתו של נתניהו כי ישראל משעה את היחסים עם האיחוד בנושא המשא ומתן עם הפלסטינים, בעקבות ההחלטה לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות.

כשנשאלה על המהלך של ישראל, דוברת מטעמה של מוגריני אמרה כי היא פגשה בנתניהו בפריז בשולי ועידת האקלים הגלובלית. "יחסי האיחוד האירופי וישראל הם טובים, רחבים ועמוקים וזה יימשך", אמרה דוברת האיחוד בבריסל, והוסיפה כי ההחלטה על סימון המוצרים היא בסך הכל יישום של מדיניות שכבר קיימת בכמה ממדינות האיחוד.
"כשזה נוגע לתהליך השלום במזרח התיכון, האיחוד האירופי ממשיך וימשיך לעבוד על כך עם הקוורטט ושותפינו בשני הצדדים, מכיוון ששלום במזרח התיכון הוא באינטרס של כל הקהילה הבינלאומית", הוסיפה הדוברת.

האיחוד האירופי הוא אחד מארבעת החברים בקוורטט של הנושאים ונותנים בתהליך השלום, יחס עם האו"ם, ארה"ב ורוסיה.

לבני תוקפת: "עוד אבן בחומת הבידוד"

חברת הכנסת ציפי לבני התייחסה להחלטת נתניהו להחרים את האיחוד האירופי ואמרה כי "מדובר בהחלטה ריקה מתוכן שמטרתה לקושש כמה קולות בארץ באמירה כאילו חזקה. אז לא רק שזו לא אמירה חזקה, אלא שזהו גול עצמי ששם עוד אבן בחומת הבידוד, ובעיקר אמירה ששמה את ישראל באור מגוחך. כי הרי רגע אחרי עולה ראש הממשלה על מטוס לפריז ומבקש להיפגש עם מנהיגי אירופה, כולל של מדינות שהחרימו מוצרים, וזה לאחר שנקט בדיבור קשה, נוקשה ומאשים".

עוד אמרה לבני כי "בהתנהלות נתניהו, אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים מהמקום הכי גרוע שפוגעת בלגיטימיות ובביטחון ישראל. אני מזדהה לחלוטין עם האמירה של אבי הרואה, יו״ר מועצת ישע על כל שהרצוג ייתן ביטחון טוב יותר לישראל. תפישה קוהרנטית שרותמת את העולם לאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, הא הגישה הנכונה שיכולה לבלום את גל הטרור".