האגף הסורי של אל קאעידה, המוכר בשם ג'בהת אל נוסרה, שחרר היום (שלישי) 16 חיילים ושוטרים לבנונים בתמורה לשחרורה של אשתו של מנהיג דאעש אבו באקר אל בגדדי.

 ג'בהת אל נוסרה שבתה את החיילים והשוטרים לפני יותר משנה במהלך קרבות בעיירת הגבול הלבנונית ערסאל, מתקפה משותפת של ג'בהת אל נוסרה ודאעש שלא הצליחה לכבוש את המעוז הלבנוני. הרשויות בלבנון טענו כי בידיהם מידע על תשעה חיילים לבנונים השבויים בידי ארגון דאעש מאז תום הקרבות.
חילופי השבויים בוצעו בסיוע וטיווח של קטאר, שמקיימת מגעים עם ג'בהת אל נוסרה המחזיק בתורו בקשרים מתוחים עם אנשי ארגון דאעש. הפרשה חשפה שוב את עומק הקשרים בין הרשויות הקטאריות לגורמי טרור ,קיצוניים בסוריה.

התקשורת בקטאר פרסמה תיעוד וידאו בו נראים השבויים הלבנונים מוסעים מאזור גבול סוריה מלווים בחמושים רעולי פנים שנופפו בדגלי ג'בהת אל נוסרה, לפני שהשבויים נמסרו לארגון הצלב האדום.
13 איסלמיסטים הכלואים בבתי הכלא בלבנון, בהם סאג'ה אל דוליאמי, אשתו של מנהיג ארגון דאעש המתפאר בתואר חליף, שוחררו לידי אנשי הארגון. דוליאמי נראתה, מכוסה לחלוטין ברעלה וניקאב, כשהיא מועברת לידי אנשי ג'בהת אל נוסרה יחד עם שלושת ילדיה.
"השגנו עסקה לחילופי שבויים עם ג'בהת אל נוסרה. קיבלנו חזרה את חיילנו הגיבורים ואנו בדרכנו חזרה לביירות" אמר עבאס איברהים, בכיר בכוחות הביטחון הלבנוניים שפיקח על ההחלפה. ארגון ג'בהת אל נוסרה רצח בחודשים האחרונים ארבעה חיילים לבנונים שהיו שבויים בידיו.
החיילים המשוחררים הוסעו לעיירה לבווה שם נפגשו עם בני משפחותיהם ופוליטיקאים מרחבי הקשת הפוליטית הלבנונית. בני משפחות השבויים קיימו חגיגה גדולה  במאהל המיוחד שהוקם כחלק מהמאבק על שחרורם בסמוך למתחם הממשלה בביירות.