המשטרה הגרמנית מחפשת מיום שישי האחרון אחר אדם שנצפה בבריכה ציבורית בגרמניה, כאשר הוא נושא על גבו התחתון קעקוע של מחנה ההשמדה אושוויץ, ומתחתיו הכיתוב בגרמנית "Jedem das Seine", שפירושו "לכל אחד מה שמגיע לו". הכיתוב הופיע במחנה הריכוז בוכנוואלד בימי מלחה"ע השנייה. החיפוש הלא שגרתי החל כאשר אדם אחר ששחה בבריכה ציבורית צילם אותו.

הצלם, ששמו לא נחשף, אמר לעיתונים גרמנים שחש נדהם וחרד כאשר ראה את האיש שוחה בחופשיות כאשר גופו חשוף, וכשניתן לראות בבהירות את קעקוע מחנה ההשמדה הנאצי מקועקע על גבו התחתון.

קעקועים נאציים מותרים אך לרוב מכוסים
הכיתוב "לכל אחד מה שמגיע לו" הופיע בכניסה למחנה הריכוז בוכנוואלד בימי מלחה"ע השנייה, שבו נרצחו 50 אלף בני אדם בקירוב. האיש צולם בבריכה ציבורית באורניינבורג, מצפון לברלין, אתר של מחנה ריכוז ידוע אחר. 

הכיתוב Jedem das Seine במחנה הריכוז בוכנוואלד. צילום: רויטרס
 

למרות שקעקועים נאצים נותרו פופולריים בקרב הימין הקיצוני הגרמני, הם לרוב מכוסים בציבור על מנת למנוע רדיפות. ההצגה של סמלים נאצים אינה חוקית בגרמניה, והשחיין שצילם את האדם, שככל הנראה מחזיק בתפיסות נאו-נאציות, הודיע על קיומו למציל בבריכה. 
 
"במקום לנקוט בפעולה מיידית, הוא רק אמר לי שאין משהו שהוא יכול לעשות", אמר השחיין לעיתון "בילד", והוסיף: "זה הכניס אותי לשוק עוד יותר גדול. מה שהיה גרוע יותר הוא שאף אחד אחר לא נפגע או התריע על הקעקוע האנטישמי שהופיע בחופשיות במקום ציבורי". לאחר שהשחיין הודיע למציל אחר, האדם נושא הקעקוע התבקש לעזוב.

פושע מורשע
תובעים גרמנים מאמינים כי זיהו את החשוד: "מאז יום שישי אנו חוקרים חשוד המוכר למשטרה בחשד להסתה", אמרה התובעת הראשית לוליטה לודן קמפר לעיתון "בילד".
למרות שהתובעים לא נקבו בשמו, העיתון "בילד" זיהה אותו כפושע מורשע וכחבר במפלגה הימנית-קיצונית הלאומית הדמוקרטית (NPD), שנחשבת באופן כללי כבעלת אידיאולוגיה נאו-נאצית.