פינת חדשות ירוקות ברדיו eco99fm: ועידת האקלים של האו"ם, COP21, נפתחה בפריז לאחר סוף שבוע גדוש בהפגנות ובצעדות בכל רחבי העולם, אשר נועדו לדחוק במנהיגים המשתתפים לקבל החלטות ולהגיע להסכמה מחייבת לבלימת ההתחממות הגלובאלית.



מזכ"ל האום, באן קי מון, אמר לקראת פתיחת הועידה שהוא אופטימי "באופן סביר", כלשונו, ושהוא משוכנע שמנהיגי העולם יאמצו תכנית שאפתנית לבלימת ההתחממות הגלובאלית. לדבריו, "המדע הבהיר שמקור ההתחממות הגלובאלית במעשי האדם, ולכן זה אך הגיוני שבני האדם ישנו את התנהגותם".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכבר הספיק ללחוץ את ידו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולהיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשולי הועידה, נאם בפני המשתתפים. בנאומו ציין נתניהו שישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיה ובניצול יעיל של משאבים, הדגיש את חשיבות ההגעה לפתרון בינלאומי בנושא האקלים, אך לא התייחס באופן ישיר ליעדים שתציג המדינה בוועידה.



לפי המשרד להגנת הסביבה, היעדים הללו כוללים, בין היתר, הפחתה של כ-25 אחוזים מסך פליטות גזי החממה וצמצום הנסיעה הפרטית בשיעור של 20 אחוזים, עד לשנת 2030. במשרד אומרים שהממשלה אישרה לטובת היוזמה תקציב של 800 מיליון שקלים. היעדים הללו הובילו לביקורת מצד גורמי סביבה שונים בישראל, בהם ארגון "אדם טבע ודין", שאף פנה לשר החוץ הצרפתי, לורן פביוס וטען שהיעדים שעליהם תכריז ישראל הם נטולי משמעות ממשית.



לעומת המתנגדים, יושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, חבר הכנסת דוד אמסלם, מסביר שהיעדים שנקבעו מספקים. בראיון מפריז הוא מסביר כי "קיצוץ של כמעט 25 אחוזים מהיקף הפליטות הוא בעל משמעות רבה, גם בנושא הטיפול בתחבורה ובאנרגיות חלופיות". לדבריו, הוא מקווה שהמדינה גם תצליח לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה.



אמסלם, שציין כי הוא מאמין שמנהיגי העולם המתכנסים יודעים שיש להם אחריות רבה להגיע להבנות במסגרת הוועידה, מסביר שהיעדים של ישראל נקבעו במסגרת עבודה מאומצת שביצעה הועדה בראשותו לצד המשרד להגנת הסביבה והשר אבי גבאי, במטרה לגבש הצעת החלטה מחייבת שתוצג לממשלה בנושא שינויי האקלים.



 



טיילור סוויפט למען הטבע

הזמרת טיילור סוויפט ספגה לאחרונה ביקורת מצד גורמי שימור טבע בניו-זילנד, בעקבות צילומי הקליפ לשיר ""Out of the Woods, בשמורת טבע בחוף אוקלנד באי

לפי הדיווח באתר עיתון הטלגרף, המבקרים טוענים שבצילומי הקליפ סיכנו סוויפט וצוותה ציפור נדירה המצויה בסכנת הכחדה, משום שנכנסו עם כתריסר כלי רכב לשמורה. זאת, למרות שלסוויפט היה אישור להכניס שני רכבים בלבד לשמורה, שמאכלסת את ציפור החופני, מין שפחות מ-2,000 פרטים ממנו חיים בטבע בניו-זילנד.

חברת ההפקות אשר הפיקה את הקליפ טענה בתגובה שאף ציפור לא נפגעה במהלך הצילומים. עם זאת ומתוך דאגה לציפור הנדירה, הודיעה החברה שתעביר תרומה לקרן המקדמת שימור ורביה של מין החופני.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שטיילור סוויפט מחזירה בחזרה לטבע, לאחר שהכריזה בעבר שכל ההכנסות מהשיר "Wildest Dreams", יועברו לטובת שימור חיות בר.

ערך: איתי מרקסון Eco99fm