איראן הקימה לפני 2003 מבנים שהיו מתאימים לעבודה הקשורה לתכנית לייצר נשק גרעיני, כך טוענת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) במסמך חסוי שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.



על פי הדוח, הסוכנות מעריכה כי טהרן ביצעה עד סוף שנת 2003 מאמץ מתואם אך מוגבל להשגת טכנולוגיה מתאימה לייצור פצצת אטום, שכלל מגוון פעילויות הקשורות לפיתוח נשק גרעיני. עוד נכתב בדוח, שהפעילויות האלו לא התקדמו מעבר לבדיקת היתכנות מדעית, והשגת יכולות טכניות רלוונטיות.  



בסוכנות הידיעות אירנ"א דווח שסגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, אמר בתגובה לדוח, כי נשק גרעיני לא היה ולא יהיה חלק מדוקטירנת ההגנה של איראן.



בחודש יולי חתמו איראן ומעצמות המערב על הסכם הגרעין לאחר שנים של משא ומתן. על פי ההסכם לפקחי האו"ם לכלל אתרי הגרעין הצבאיים ואם יתבדו חששות המערב, הסנקציות נגד איראן יוסרו בשנת 2016. 



בנוסף, איראן תוכל לשמור את מרבית התשתית הגרעינית שלה, ולהעשיר אורניום על אדמתה. מנגד, ההסכם דורש מאיראן לבלום את התפתחות התשתית ואף להחזירה לאחור לתקופה של 15-10 שנים. כור הפלוטוניום באראק, שעל פי ההסכם מיועד לייצר פחות פלוטוניום, ונמצא באחריות סין, יימכר בשוק החופשי ולא יישאר באיראן.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, הסנקציות שהוטלו על איראן על ידי האיחוד האירופי וארצות הברית יוסרו כשההסכם יתחיל להיות מיושם. בין היתר, יוסרו איסורים על שיתוף פעולה כלכלי בכל התחומים יבוטלו, כולל השקעות בגז ובנפט. נכסים בשווי מיליארדי דולרים יופשרו; האיסורים על התעופה האיראנית יוסרו לאחר שלושה עשורים וכן על מוסדות כלכלה ותשתית של הרפובליקה האסלאמית, כמו הבנק המרכזי, חברת הנפט הלאומית, קווי הספנות האיראניים, חברת התעופה הלאומית ועד גופים בני אדם נוספים. 

בנושא אמברגו הנשק נראה כי איראן התקפלה. על פי מקור דיפלומטי, אמברגו הנשק שהוטל על טהרן יישאר על כנו למשך חמש שנים ואילו הסנקציות על טילים למשך שמונה שנים. עוד אמר המקור, כי איראן הסכימה לתכנית לפיה הסנקציות יוחזרו בתוך 65 ימים אם תפר את הסכם הגרעין.