שוב מקרה של טבח המוני באמריקה: לפחות 14 בני אדם נהרגו בתקרית ירי בבניין שירותי הרווחה בעיר סן ברנרדינו שבקליפורניה, מזרחית ללוס אנג'לס, ועוד מספר בני אדם נפצעו, כך דיווחו אמש (רביעי) שירותי הכבאות של העיר בחשבון הטוויטר שלהם. עד כה לא ידועה זהות המעורבים או הרקע לטבח. 


הירי אירע במרכז האזורי אינלנד, מתקן לאנשים הסובלים ממוגבלויות התפתחותיות, שאירח באותה שעה אירוע. לא ברור עדיין מה הרקע למקרה והאם מדובר באירוע טרור. המשטרה מנהלת מצוד אחרי שלושה בני אדם שחשודים שביצעו את הירי. לפי דיווח של רשת החדשות NBC, חשוד אחד נורה ונהרג בעקבות קרב יריות עם המשטרה באזור הירי, וחשוד נוסף נעצר. 
 

זירת הטבח בקליפורניה. צילום: רויטרס 

על פי הדיווחים שהגיעו מהשטח, שלושה גברים לבנים, לבושים בבגדי צבא, הגיעו למקום ופתחו באש לעבר האנשים. לאחר מכן נמלטו ברכב שחור, והשאירו חבילה מאחוריהם, אשר החבלנים חוששים כי יש בתוכה חומר נפץ.  רכב שטח שחור שנמצא נטוש בקרבת מקום הוא ככל הנראה הרכב שעמו נמלטו היורים.
 
למקום הוזעקו חבלנים אשר מטפלים בה וסריקות נרחבות בוצעו. כוחות הביטחון עברו חדר אחר חדר בקומפלקס הגדול. מנגד, משטרת סן ברנרדינו מסרה כי חשוד אחד עדיין חופשי. הוא לובש ביגוד טקטי וחמוש בנשק אוטומטי. 

בכירי המשטרה המקומית, ה-FBI וסוכנויות נוספות כינסו מסיבת עיתונאים, ואישרו כי פרטי המקרה טרם התבהרו. לדבריהם, זהות היורים לא ידועה, וכך גם מיקומם והמניע לאירוע. "לא ניתן לקבוע אם מדובר באירוע טרור", הבהיר בכיר ה-FBI. "עם זאת, אפשר לומר בהחלט שנראה שהם הגיעו מוכנים, ופעלו כאילו היו חדורי מטרה".
 
נשיא ארה"ב ברק אובמה היה בעיצומו של ראיון ברשת CBS, כאשר החדשות על הירי בקליפורניה קטעו אותו. לאחר שתודרך לגבי הירי על ידי היועצת לבטחון לאומי ליסה מונקו, הוא חזר למצלמות והביע את תנחומיו על הקורבנות. הוא הוסיף ואמר כי חקיקה יכולה להפחית את הסיכויים של ירי כזה לחזור שוב.

אובמה אף ציין כי המניע לירי עדיין לא ברור, אך הדגיש: "פעם אחר פעם יש מקרים של ירי המוני במדינה שלנו. אין לכך שום דוגמה בעולם. אסור לנו לאפשר שזה יהיה אירוע נורמלי".
 
בארצות הברית עוד מנסים לעכל את המקרה ומציינים כי עצם זה שמדובר בשלושה יורים זה דבר חדש ולא מוכר, יחסית לתקריות קודמות. עדה ששהתה באזור טענה כי "בהתחלה חשבנו שזאת תאונה ואז התקשרו אלינו ואמרו לנו שיש ירי ושאלו אם אנחנו בסדר. הסתכלנו החוצה והיו מסוקים וניידות".
  
שוטרים מאבטחים את אזור הטבח בסן ברנרדינו. צילום: רויטרס 

אחד מהאנשים באזור שהתראיינו לכלי התקשורת סיפר בדמעות כי "הבת שלי שלחה לי הודעת טקסט, בה היא סיפרה כי היא נעלה את עצמה ושהיא נמצאת שם עם חברה שלה. היא ביקשה שנתפלל עבורה", סיכם בדמעות.



טיפול בפצועים סמוך לבניין בו בוצע הירי בסאן ברנרדינו. צילום: רויטרס


הלוס אנג'לס טיימס דיווח שהאירוע החל בשעה 11:00 שעון מקומי. דוברת המשטרה אמרה לעיתון כי החשודים חמושים היטב ולובשים שכפ"צים. עד ראיה סיפר לרשת פוקס כי בתו נמצאת בבניין יחד עם ילדים אחרים: "כולם התחבאו, היורה פגע ב-20 איש לפחות". דוברת המרכז הרפואי לומה הסמוך, אמרה כי בית החולים מצפה לקבל פצועים בכל רגע: "אנחנו במצב המתנה".