נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הגיב על הטבח המזעזע שאירע בקליפורניה אמש (רביעי, שעון ישראל) ואמר כי יש לנקוט פעולות כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד. 



"הדבר היחידי שאנו יודעים, הוא שיש לנו דפוס של ירי המוני במדינה, שאין לו מקבילה בשום מדינה אחרת בעולם", אמר אובמה. "יש מספר צעדים שאנו יכולים לנקוט, שלא ימנעו כל אחד ממקרי הטבח הללו, אך ישפרו את הסיכויים שהם לא יתרחשו בתדירות כה גבוהה", הוסיף הנשיא.

הנשיא הבהיר כי בכוונתו, למשל, "לחוקי בטיחות בנשק שישתמשו בשכל ישר, או בהגברת בדיקות הרקע על הרוכשים נשק" 
 
אובמה היה בעיצומו של ראיון ברשת CBS, כאשר החדשות על הירי בקליפורניה קטעו אותו. לאחר שתודרך לגבי הירי על ידי היועצת לבטחון לאומי ליסה מונקו, הוא חזר למצלמות והביע את תנחומיו על הקורבנות. הוא הוסיף ואמר כי חקיקה יכולה להפחית את הסיכויים של ירי כזה לחזור שוב.

"מסרבת לסווג מקרה כזה כדבר נורמלי" 

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי ארה"ב חייבת למנוע הישנות מקרים כאלו : "אני מסרבת לסווג מקרה כזה כדבר נורמלי. אנו חייבים לנקוט פעולות על מנת לעצור את אלימות בנשק עכשיו". 



המועמד הרפובליקאי דונלד טראמפ, אמר כי הטבח בקליפורניה "נראה רע מאוד. בהצלחה לכוחות הביטחון ואלוהים יברך אותם. בזמנים כאלה ברור שהמשטרה שלנו כה מוערכת" 


המועמד הרפובליקאי לנשיאות מייק האקבי, אמר כי "הוא מתפלל עבור אלו שנפגעו בירי בקליפורניה".