מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ב-2016, ניסו לגייס את תמיכתם של חברי הקהילה היהודית בארצות הברית, ותיארו את נשיא ארה"ב ברק אובמה כסכנה לישראל. הם אף הזהירו מהמשך יישום המדיניות שלו תחת שלטון המפלגה הדמוקרטית. 
המתמודדים, שדיברו בפורום וושינגטון, דיברו אל קהל אוהד שכלל את הקואליציה של היהודים תומכי המפלגה הרפובליקאית, קבוצה שמפעילה לובי שמטרתו לחבר בין חברים יהודים במפלגה למנהיגים שלה. 
אבל בעוד שרוב יהודי ארה"ב מעדיפים להתמקד בנושאי פנים כאשר הם מצביעים בבחירות הכלליות, היהודים הרפובליקאים הללו מאמינים שאובמה, שהוביל להסכם גרעיני היסטורי בין איראן והמעצמות, התפשר על הביטחון ארוך הטווח של ישראל. 

"ישראל עומדת בחזית המאבק התרבותי שלנו נגד האסלאם הרדיקלי", אמר באירוע מרקו רוביו, מועמד מוביל במירוץ, שמשמש כיום כסנטור בפלורידה. "מונח זה, האסלאם הרדיקלי, הוא לא ניסיון להיות פרובוקטיבי, אלא תיאור של האמונות האמיתיות של מנהיגי איראן ודאעש. רצח המוני הוא דרכם לכבד את אלוהים". 
איש העסקים דונאלד טראמפ, שהוביל באופן עקבי בסקרים במדינות מפתח במירוץ, כינה את אובמה "הדבר הגרוע ביותר שקרה לישראל מאז ומעולם", וטען כי העסקה עם איראן היא מכה אנושה לברית בין המדינות. 
עם זאת, טראמפ, כמו גם ג'ב בוש מפלורידה וג'ון קסיצ' מאוהיו, הדגישו כי הם יכבדו את ההסכם כשיהיו נשיאים, אך יפקחו עליו בקפדנות. לעומת זאת, המועמד טד קרוז מטקסס איים להתנער מההסכם.