מזכיר ההגנה האמריקאי אשטון קרטר הודיע היום (שישי) כי צבא ארצות הברית יפתח את כל תפקידי הלחימה לנשים. מדובר בהחלטה היסטורית המגיעה בסיומה של תקופה בת שלוש שנים בהן ביצע משרד ההגנה האמריקאי מחקר מקיף בנושא. ההחלטה פותחת את יחידות העילית של צבא ארצות הברית לכל אישה  שתצליח לעמוד בדרישות הקשות ובאימונים המפרכים באופן שווה לגברים. בין היחידות שיפתחו כעת לשירות נשים נמצאת יחידת הקומנדו הימי של הצי האמריקאי, "אריות הים", כוח דלתא של הצבא האמריקאי וחיל הנחתים, שהתנגד באופן פומבי לפתיחתו לנשים. 

"לא יהיו שום יוצאים מהכלל הפעם" אמר קרטר, "הכוונה היא שכל עוד הן יכולות לעמוד בסטנדרטים הנהוגים בכוח, נשים יוכלו לתרום לצבא היכן שהן יחפצו".


מזכיר ההגנה האמריקאי, אשטון קרטר. צילום: רויטרס
 

קרטר הודיע כי מפקדי זרועות היבשה, הצי, חיל האוויר והנחתים היו שותפים לדעתו כי יש לפתוח את כל התפקידים לנשים אך ציין כי מפקד חיל הנחתים ביקש להימנע מלאפשר לנשים להתגייס כמפעילות מקלעים כבדים. קרטר הודיע כי מאחר ופיקוד הצבא הוא משותף לא יהיו יוצאים מהכלל. קרטר הודיע כי לצבא יש 30 יום להודיע לו כיצד הם מתכוונים ליישם את המדיניות החדשה. על פי החוק בצבא ארצות הברית, על הצבא ליידע את הקונגרס על כל שינוי מדיניות באופן רשמי.