משבר בריאות בסוריה: דאעש אחראי להפצת טפיל האוכל בשר ברחבי סוריה, כך דיווח הסהר האדום הכורדי. פעילי זכויות האדם אמרו כי יותר מ-500 מקרים של מחלת הלשמניה דווחו בסוריה במהלך השנה האחרונה.



דילקאש עיסא מהסהר האדום הכורדי, אמר: "כתוצאה מהמעשים המתועבים המבוצעים על ידי לוחמי דאעש, הכוללים את הריגתם של אנשים חפים מפשע והשלכת גופותיהם ברחובות, הם גורמים להתפשטות המהירה של מחלת הלשמניה".



ארגון הבריאות העולמי התלונן כי שירותי הבריאות במדינה קורסים כתוצאה ממלחמת האזרחים המרה. לוחם כורדי סורי טוען: "לא היה לנו את הידע על המחלה הקטלנית לפני. אנחנו כבר נלחמים בשדה הקרב במשך כמעט ארבע שנים והמחלה הזו בעצם נוצרה באזורים המותקפים של תל חמיס.




לוחמי דאעש בסוריה. צילום: רויטרס


עוד טוען ארגון הבריאות העולמי כי 13 מיליון סורים זקוקים לסיוע הומניטרי. על פי הודעה רשמית של הארגון:  "למרות מיטב מאמצינו, הלחימה הנמשכת מעל ארבע שנים גורמת למערכת הבריאות הסורית להתדרדר".



"אנחנו רואים הגדלת מקרי טראומה, עלייה בביקוש לבריאות הנפש, בעיות פוריות ומחלות מדבקות ולא מדבקות. התפרצות כולרה שקמה בעיראק השכנה מזכירה לנו שלכל ההתפרצויות של מחלות יש נטייה לייסר מדינות שכבר נגועות במשברים ממושכים".



על פי ארגון הבריאות העולמי, 58 אחוזים מבתי החולים הציבוריים בסוריה נפגעו באופן חלקי או נהרסו לחלוטין.