שערוריה חדשה לאוסף: דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ממשיך לעורר סערה כאשר הלילה (שני) הוא אמר כי יש לחסום את כניסת כל המוסלמים לארצות הברית, עד שהמנהיגים של האומה יוכלו "להבין מה קורה" והקונגרס יחליט באיזה צעדים יש לפעול. זוהי הסלמה יוצאת דופן גם אצל טראמפ עתיר השערוריות והיא באה בעקבות פיגועי הטרור בפריז וסן ברנרדינו, קליפורניה.



"בלי להסתכל על נתוני סקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה", אמר טראמפ. "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם", הוא הוסיף.



טראמפ נשא דברים אלה יום לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה נשא דברים לציבור מהחדר הסגלגל בבית הלבן והבהיר כי ארצות הברית מחויבת להביס את מה שכינה "השלב החדש" בטרור.



מומחים בחוק ההגירה והמדיניות הביעו זעזוע מדבריו של טראמפ: "זה כל כך מנוגד להיסטוריה של ארצות הברית", אמרה ננסי מוראווץ, פרופסור למשפטים בבית הספר לחוקים קליניים באוניברסיטת ניו-יורק המתמחה בהגירה. "זה לא ייאמן שיש מבחן דתי כדי להיכנס לארץ". היא הוסיפה: "אני לא זוכרת שום תקדים היסטורי לשלילת הגירה על בסיס דת". מוראווץ אמרה כי ארצות הברית התחרטה על המדיניות שאסרה הגירה של סינים בסוף המאה ה-19. "זה פרק מאוד עצוב בהיסטוריית ההגירה האמריקנית שחשבנו שהוא מאחורינו היום".