נלחמים בהסתה: שר המשפטים הגרמני הייקו מאס אמר כי רשויות המשפט בארצו יפעלו למנוע שימוש בפרסום מחדש של הספר “מיין קאמפף” לצורך הסתה. "איסור הפרסום אינו עניין פשוט", הדגיש השר, “עם זאת, יש לעשות הבחנה בין סוגיית הזכויות על פרסום הספר לסוגיית ההסתה. מערכת המשפט תיאבק בכל הקשור להסתה”.



ב־1 בינואר תפוג תקופת שמירת הזכויות על פרסום “מיין קאמפף” של אדולף היטלר בידי ממשלת בוואריה, וגרסה מבוארת של הספר צפוי לפרסם המכון להיסטוריה, שמקום מושבו במינכן, בירת בוואריה. שרי המשפטים של מדינות המחוז בגרמניה החליטו לפעול משפטית נגד פרסום גרסאות נוספות של ספרו של היטלר.



בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד הגיעה לברלין כדי להשתתף בכנס משפטי משותף לישראל ולגרמניה. לדבריה, היא ביקשה מעמיתה הגרמני מאס לפעול נגד סימון מוצרים מיישובים מעבר לקו הירוק. “אין מדובר במהלך צרכני אלא בצעד שהפרשנות שלו פותחת פתח להפוך את החרם על ישראל ללגיטימי”, אמרה.



מחוץ לאולם שבו נערך הכנס נתקלה שקד בהפגנה נגד ישראל ואמרה בתגובה: “באירופה יש קיצונים שמנסים לפגוע במדינת ישראל ולעשות לה דה־לגיטימציה. אני שמחה שממשלת גרמניה עומדת לצד ישראל. העם והממשלה כאן הם ידידים גדולים של ישראל. לא ניתן לקומץ המפגינים להפריע לעבודתנו המשותפת”.