נשיא המדינה יצא לביקור מיוחד בוושינגטון וניו יורק במהלכו הוא עתיד להיוועד עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בתמונה שפרסם הערב (שלישי) דרך חשבון הטוויטר שלו, נראה הנשיא כשהוא נוסע כאחד האדם ברכבת מניו יורק לוושינגטון לפגישה. פרט למפגש עם אובמה, יהיה ריבלין אורח הכבוד בהדלקת הנרות המסורתית בבית הלבן לכבוד החנוכה. עוד עתיד הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם בכירי הממשל האמריקני ולשאת דברים בפני מכון המחקר ברוקינגס. לקראת סיום ביקורו יקיים טקס הדלקת נרות חנוכה יחד עם שגרירים מרחבי העולם לאו״ם.
בטרם המראתו אמר הנשיא: "אלו ימים של חוסר יציבות אזורי ושל מציאות ביטחונית לא פשוטה בישראל, בכוונתי לדון עם הנשיא על אתגרים אלה, לצד המשך הדיון בערכים המשותפים שאנו חולקים, ערכי חירות ודמוקרטיה - אין לי ספק שמגוון המפגשים הצפוי לי בביקור זה ימשיך ויעמיק את ביצור היחסים בין האומות ויוסיף אור בימי החג, גם אם אנחנו רחוקים מירושלים".

 
הנשיא התייחס לפגישתו העתידית עם נשיא ארצות הברית, ואמר: "את חג החנוכה תמיד העדפתי לבלות בחיק המשפחה ועם הנכדים, אבל אם הנסיבות הובילו אותנו לשהות במקום אחר, אני שמח שזה דווקא בארצות הברית, לצד בת בריתנו הקרובה והאיתנה". 

בטרם המריא שוחח הנשיא בטלפון עם ראש המוסד הנבחר יוסי כהן. הנשיא אחל לכהן הצלחה רבה ואמר: "זכית בתפקיד שכל כך רצית ומעתה הצלחתך, הצלחת כולנו. אין לי ספק שפעילותך רבת השנים למען העם ובטחונו מגיעה לשיא בתפקיד זה. מוטלת עלייך, לצד ראשי ארגוני הביטחון והמודיעין שלנו, לבצר את בטחון ישראל ולחזק את עוצמתנו המודיעינית למען שלום אזרחנו. לך בכוחך זה, והבא את הארגון לפסגות חדשות בתחכום ובינה".