משטרת מיאמי מסרה היום (רביעי) כי נער בן 15 מואשם ברציחתו של הרב יוסף רקסין בשנה שעברה במהלך ניסיון שוד שהסתבך של רקסין, תושב ניו יורק, שהיה בדרכו לתפילת שבת בבית הכנסת המקומי.



לפי הרשויות, דיאנדרה אדווין צ'רלס, שהיה בן 14 בזמן ביצוע הפשע, יצא לסדרה של מעשי שוד בצפון מזרח מיאמי דייד וצפון מיאמי ביץ' ב-9 באוגוסט אשתקד, כאשר נתקל ברקסין, (60), איש חב"ד מברוקלין, שהיה בדרכו לבית הכנסת במהלך חופשה אצל בני משפחתו.

צ'רלס ניסה לשדוד את רקסין, אולם מאחר שהיה מדובר ביום שבת והיהודי החרדי לא נשא עם כסף, ירה בו הנער ונמלט מהמקום. הרב רקסין נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים במסוק, אולם מותו נקבע כעבור זמן קצר. הוא הותיר אחריו את אשתו ושישה ילדים. 

עדי ראייה דיווחו כי שני שחורים נראו נמלטים מהזירה וגם אדם שסייע לרקסין הפצוע סיפר כי הרב הצליח להגיד לו שהיו שני תוקפים. אחרי חקירה מאומצת איתרו בלשי משטרת מיאמי דייד את צ'רלס ועצרו אותו אתמול בבוקר. חבר מושבעים החליט להגיש נגדו כתב אישום על רצח מדרגה ראשונה והוא צפוי להישפט בתור בגיר על אף שהוא נחשב לקטין. 
מיד לאחר הרצח, טענו בקהילה היהודית במיאמי כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי, וזאת מאחר שהיו באזור עוד אירועים שכוונו נגד היהודים. אולם במשטרה הדגישו כי כל הראיות מעידות כי המניע לרצח היה ניסיון שוד.