סערה נוספת: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, צייץ היום (חמישי) כי הוא בסוף לא יגיע לביקור בישראל וזאת לאחר שרק אתמול הודיע על כוונתו להגיע.



בציוץ שפרסם דרך חשבון הטוויטר שלו, הודיע טראמפ כי הוא נאלץ לדחות את הביקור בארץ ואת פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למועד מאוחר יותר, כשיהיה נשיא.




ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בירך על ביטול ביקורו של טראמפ ואמר "ברוך שפטרנו". טיבי הגיב בביטול לציוצו של טראפ והוסיף: "ככל הנראה הוא לא יזכה להגיע לכאן כנשיא ולהבעיר את האזור, כי הבוחר בארה"ב יזרוק את הגזען והפירומן הבינלאומי הזה לפח האשפה של ההיסטוריה". עוד הוסיף טיבי כי הוא מניח שראש הממשלה מאוכזב מכך שטראמפ לא יגיע ללשכתו בירושלים.



עדיין לא ברור האם לביטול הפגישה יש קשר להתבטאות האחרונה של טראמפ, שעוררה סערה גדולה ברחבי העולם. איש העסקים קרא למנוע ממוסלמים כניסה לשטח ארצות הברית "עד שהמנהיגים של האומה יוכלו 'להבין מה קורה' והקונגרס יחליט באיזה צעדים יש לפעול". הדברים נאמרו בעקבות הטבח בסן ברנרדינו, שבוצע על ידי שני צעירים מוסלמים שהזדהו עם ארגון הטרור דאעש.



"בלי להסתכל על נתוני סקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה", אמר טראמפ. "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם", הוסיף.



שלשום גינו בבית הלבן בחריפות יוצאת דופן את דבריו. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי דבריו של טראמפ פוסלים אותו מלהיות נשיא וקרא לשאר חברי המפלגה הרפובליקנית להתנער ממנו. עוד אמר ארנסט, כי התכנית של איל הנדל"ן הצבעוני, "מנוגדת לחלוטין לערכים שנקבעו בחוקה האמריקאית. לדבריו, השאלה עכשיו היא לגבי יתר המפלגה הרפובליקנית, והאם היא תיגרר יחד איתו לפח האשפה של ההיסטוריה".