קולקטיב ההאקרים 'גוסט' סקיוריטי גרופ גילו החודש כי דאעש הפיצו יישומון שמספק חדשות תעמולה וסרטונים. האפליקציה מבוססת האנדרואיד היא למעשה פורטל חדשות המנוהל ע"י סוכנות הידיעות amaq, שלפי ההשערה מקושרת לדאעש.




לפי הציוץ של מייקל ס. סמית', מנהל ב"ייעוץ קרונוס", קבלן הגנה שעובד כמתווך בין בין קבוצת האבטחה 'גוסט' לממשלת ארצות הברית, האפליקציה כוללת חדשות וקטעי וידאו המציגים הוצאות להורג ונצחונות בשדה קרב. לדבריו המטרה היא לפשט את הגישה לתעמולת דאעש.



גוסט סקיוריטי גרופ הם קולקטיב האקרים שבדומה לארגון אנונימוס מתמקדת בלחימה בטרור. הקבוצה טוענת כי "הפסיקה את פעולתם של 100 אלף חשבונות של קיצוניים" שקבוצות מיליטנטיות משתמשות בהן על מנת לגייס חברים ולשלוח איומים. קבוצת גוסט גילתה את היישומון לאחר שחדרה אל ערוץ המנוהל ע"י דאעש באפליקציית טלגרם.



הקהילה הבינלאומית שמה דגש על פעילויות דאעש אונליין בשבועות האחרונים עקב פעולות הטרור המיוחסות לארגון. בחודש הקודם, לאחר התקפת הטרור בפריז, קבוצת ההאקרים אנונימוס מיקדה את מאמציה בשיבוש פעולות דאעש אונליין ושיגרה איום לטרוריסטים. בנוסף, לאחר ההתקפה בסן ברנדינו בקליפורניה, מחוקקים קראו לעשות יותר כנגד ארגון הטרור. "אנחנו צריכים לנצל את הטכנולוגיה נגד דאעש ולעצור אותם מלהשתמש בפלטפורמה הזאת על מנת לתקשר עם לוחמיהם המסורים והחקיינים שלהם, דוגמת האנשים מסן ברנרדינו", אמרה הילרי קלינטון בנאום.