נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה היום (שישי) לצבא של מדינתו לפעול ב"קשיחות יתרה" כדי להגן על הכוחות הרוסים בסוריה הפועלים נגד כוחות דעאש באזור."כל מטרה המאיימת על הצבא שלנו חייבת להיות מושמדת באופן מיידי", אמר פוטין באירוע של משרד הביטחון הרוסי.



בתוך כך טענה רוסיה כי היא תומכת בשיתוף פעולה בין הצבא הסורי החופשי, קבוצת אופוזיציה צבאית מרכזית בסוריה, לבין צבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד. לדברי פוטין רוסיה תומכת בשיתוף פעולה בין הצבאות באמצעות נשק ותחמושת בפעילות נגד ארגון דאעש.



"עבודתם של הכוחות האוויריים שלנו מאחדת את המאמצים של חיילי משטר אסד ושל חיילי הצבא הסורי החופשי", אמר פוטין. לדבריו, כעת מספר יחידות המונות למעלה מ-5,000 חיילים פועלות באופן התקפי נגד גורמי טרור, לצד צבא אסד בחומס, בחאלב וברקה.



רוסיה החלה במתקפות אוויריות בסוריה בחודש ספטמבר, פעולות שלדברי הרוסים נובעות מבקשתו של אסד. לדברי פוטין כוחות הצבא בסוריה מוסיפים להתחמש בתגבורת אווירית ובציוד הגנתי. בתוך כך לפחות 22 בני אדם נהרגו היום בפיצוץ משאית תופת בעיר הנמצאת בשליטה כורדית בצפון סוריה.



מכה לדאעש



המאבק נגד דאעש ממשיך בכל החזיתות. כזכור, אמש אישרו מקורות רשמיים בארה"ב כי מנהל הכספים של ארגון המדינה האסלאמית נהרג בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארה"ב, בסוף נובמבר האחרון.



אבו סאלח, "אחד מהאנשים הבכירים והמנוסים ביותר" של הרשת הכלכלית של הקבוצה, נהרג בסוף החודש שעבר. התקיפות האחרונות התבצעו נגד שלושה מנהיגים ב"רשת הכלכלית ובהנהגה" של הארגון בעיראק.




חבר המדינה האסלאמית. צילום: רויטרס



"החיסול שלו יחבל באפשרות לפקח ולשלוט בכוחות והוא יפריע ליכולת שלהם לממן את פעולותיהם", כך צייץ הדובר מטעם הכוחות האמריקנים במבצע נגד דאעש. דובר הצבא האמריקני, קולונל סטיב וורן, אישש את מותו של סאלח בשיחת ועידה מבגדאד.



ברט מק'גורק, שליח הממשל האמריקני למלחמה בדאעש, כתב בטוויטר כי אבו סאלח נהרג יחד עם עוד שני שותפים "כחלק מהמבצע של הקואליציה לחסל את התשתית הכלכלית של דאעש" ותיאר אותו כ"שר האוצר" של הארגון. שמו המלא של אבו סאלח הוא מואפאק מוסטפה מוחמד אל-קרמוש.