התגובה של העולם המוסלמי: התמונה והשם של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ ירדו ממגרש הגולף ומפרויקט בנייה בדובאי, עקב הערותיו על איסור כניסת מוסלמים לארה"ב. היעלמותם של חלק ממותגי טראמפ מפרויקט הבנייה, בשווי מליארדי דולרים בפרברי דובאי, התרחשו כתוצאה מתהודת הערותיו במזרח התיכון, אזור בו איש העסקים המיליארדר חיפש הזדמנויות להשקעה.



התבטאותו השערורייתית האחרונה של טראמפ עסקה בנושא איסור כניסת מוסלמים לארה"ב. "בלי להסתכל על נתוני סקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה", אמר טראמפ. "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם", אמר טראמפ. 



דמק, החברה שעומדת מאחורי מגדלי טראמפ באיסטנבול, לפחות בינתיים, אומרת שהיא "מבצעת הערכה" של שותפותה עם המועמד הרפובליקני. מאחר והמבנה עדיין בבניה, ההסרה של השלטים הממותגים מהווה בעיקר צעד סימבולי, ועוד לא ידוע אם דמק תבטל את שותפותה איתו. עם זאת היא כבר סובלת מהשלכות מעשיו: מניות החברה בבורסת דובאי ירדו ב-15% במהלך השבוע האחרון.



מומחים בחוק ההגירה והמדיניות הביעו זעזוע מדבריו של טראמפ: "זה כל כך מנוגד להיסטוריה של ארצות הברית", אמרה ננסי מוראווץ, פרופסור למשפטים בבית הספר לחוקים קליניים באוניברסיטת ניו-יורק המתמחה בהגירה. "זה לא ייאמן שיש מבחן דתי כדי להיכנס לארץ". היא הוסיפה: "אני לא זוכרת שום תקדים היסטורי לשלילת הגירה על בסיס דת". מוראווץ אמרה כי ארצות הברית התחרטה על המדיניות שאסרה הגירה של סינים בסוף המאה ה-19. "זה פרק מאוד עצוב בהיסטוריית ההגירה האמריקנית שחשבנו שהוא מאחורינו היום".



לגינוי הצטרפו גם בכירים בממשל האמריקאי, וגם בוראט הוסיף ביקורת.