לראשונה בהיסטוריה: נשים סעודיות ילכו לקלפיות ברחבי ערב הסעודית ויוכלו להצביע בבחירות המקומיות. יותר מ-5,000 גברים יתמודדו לעומת בסך הכל כ-980 נשים שיתמודדו בבחירות למועצות העירייה המקומיות וקרוב לוודאי, מעטות אם בכלל יזכו לאייש את המשרות. כמו כן, גם בקרב המצביעים האחוזים נמוכים ונוטים לטובת הגברים - יותר מ-130 אלף נשים נרשמו להצבעה בהשוואה לכ-1.35 מיליון גברים.



לאחר בדיקת השמות שלהן על גיליונות נייר התלויים על הקירות בקלפיות ואימות זכאותן עם צוות הקלפי, כל בוחרת תוכל לשים פתק הצבעה בתוך תיבה שקופה. הקלפיות צפויות להיסגר בשעה 17:00 לפי השעון המקומי. הבחירות נתפסות במידה רבה כפתח קטן אך משמעותי לנשים לשחק תפקיד שווה יותר בחברה הסעודית הפועלת על פי חוקי השריעה שלא מאפשרים לנשים זכויות רבות.




עבדאללה בן עבד אל-עזיז. צילום: רויטרס


זכויות הנשים בממלכה זינקו תחת שלטון המלך עבדאללה בן עבד אל-עזיז ז"ל, שנפטר בחודש ינואר והרחיב את זכויות הנשים. עבדאללה היה מלכה השישי של ערב הסעודית. הוא הומלך ב-1 באוגוסט 2005, בעקבות מותו של אחיו למחצה, המלך פהד. הוא שימש החל משנת 1996 כעוצר בפועל ועקב כך שליטה של ערב הסעודית, זאת נוכח חוסר יכולתו של המלך פהד להמשיך ולשלוט אפקטיבית בעקבות שבץ מוחי שעבר באותה שנה. הוא אחד משלושים ושבעה בניו של אבן סעוד, מייסדה של ממלכת ערב הסעודית.



מאז עלייתו לשלטון ב-2005, קידם עבדאללה רפורמות במוסדות הדת, החינוך והמשפט, במטרה לשחרר את הממלכה, ולו במעט, מהממסד הדתי הווהאבי, הנחשב לאחד השמרנים באסלאם. אחת מפעולותיו הראשונות הייתה להפקיד את משרד החינוך בידי אנשים ליברלים וצעירים יותר, כדי שיוכל לשנות את תכני מערכת הלימוד. בין היתר, בעידוד בתו, הנסיכה עאדלה (הידועה בפעילותה למען נשים), הוכנסו שיעורי חינוך גופני לבתי הספר הציבוריים והפרטיים לבנות. כמו כן, הוקמו מועדוני ספורט ובריאות לנשים והותר לנשים להשתתף בתחרויות ספורט מקומיות ובחו"ל.