מנסה להשתקם: יוון הודיעה כי הגיעה היום (שבת) להסכם עם הנושים הבינלאומיים שלה לגבי הרפורמות הדרושות לה כדי לקבל כסף נוסף להלוואות הסכם החילוץ. "הגענו להסכם", אמר שר האוצר ג'ורג' סטאטקיס לכתבים לאחר פגישה עם נציגי ארבעת הנושים של המדינה - הנציבות האירופית, הבנק המרכזי של אירופה, קרן המטבע הבינלאומית וקרן החילוץ של האיחוד האירופי.



גיוס הכסף הזה היה מותנה בהגעה להסכם על התנאים של קרן ההפרטה ומכירה של חברת החשמל Admie. המדינה תשאיר לה נתח של 51% מ-Admie, בעוד השאר יימכר למשקיעים פרטיים וייסחר בבורסת אתונה. הפרלמנט היווני יצביע על הצעת החוק ביום שלישי הבא, כנדרש בחוק.



כזכור, בחודש יולי נשיא המועצה האירופית, הפולני דונלד טוסק, אמר כי התקבל פה אחד הסכם חילוץ עם יוון ואמר שיופעל מנגנון היציבות האירופי, הכולל תמיכה כלכלית ליוון תמורת רפורמות רציניות מצדה של אתונה. יוון קיבלה 85 מיליארד אירו למשך שלוש שנים במסגרת הסכם החילוץ עם האיחוד האירופי, שהציל אותה מהתרסקות ויציאה מחוץ לגוש האירו, אך העסקה הגיעה עם תנאים מחמירים. יוון קיבלה את התשלום הראשון באוגוסט והשני בחודש נובמבר.




קיבל את תנאי ההסכם, ציפראס. צילום: רויטרס


גורמים באיחוד האירופי אמרו כי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס קיבל את התנאים שהכתיבה גרמניה, בהם עיקול נכסי המדינה ומכירתם על מנת לכסות את החוב. ציפראס גם הסיר את התנגדותו לצירוף קרן המטבע הבינלאומית, שתתרום 86 מיליארד יורו לתכנית החילוץ, דבר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה שהוא הכרחי כדי להעביר את התכנית בבונדסטאג. עוד הוחלט על ידי המנהיגים, כי שישה צעדים, כולל קיצוץ בהוצאות, העלאת מסים ורפורמות בפנסיה, צריכים להיכנס לפעולה בהקדם והחבילה כולה צריכה לקבל את תמיכת הפרלמנט היווני.