עלה ברשת: ארגון "אנונימוס" הכריז אתמול על יום "הטרלה מיוחד נגד דאעש" והיום (שבת) נחשפות התמונות מהפעילות ברשת. ארגון ההאקרים ביקש מהגולשים לפעול נגד אתרים של דאעש ואף פרסם הנחיות בנושא לכל מי שחפץ לתרום במערכה הווירטואלית נגד ארגון הטרור הקיצוני. ההכרזה מתבססת על כך שהמדינה האסלאמית מבצעת שימוש נרחב ברשתות החברתיות לצורך הפצת תעמולה וגיוס תומכים.



בהודעה ששחררו פעילי "אנונימוס" נאמר: "הראו את תמיכתכם וסייעו במאבק נגד דאעש על ידי הצטרפות אלינו בהטרלה". עוד הוסיפו כי כולם מוזמנים להצטרף: "אל תחשבו שעליכם להיות חלק מאנונימוס, כולם יכולים לעשות זאת, זה לא דורש כישורים מיוחדים". "אנונימוס" קראו לתומכים ללעוג לארגון דאעש ברשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסגרם וביוטיוב וגם "בעולם האמיתי" מחוץ לרשת.



היום התמונות כאמור מתפרסמות ובין היתר פורסמה תמונה של לוחם מחבק גמל ולידו הכיתו: "אתה לא חייב להיות לבד". תמונה משעשעת יותר מראה את הלוחמים כברווזי גומי עם מכוניות העשויות מברווזים ובמקום רובים, ה"לוחמים" אוחזים במנקה אסלות. בתמונה אחרת נראים לוחמי הארגון כשהם "שרים" שירי שלום ומנגנים על כלי נגינה.




כזכור, רק לפני כחודש ארגון "אנונימוס" הבטיח לרדוף אחרי הג'ידהאיסטים המיליטנטים ברשת לאחר פיגועי הטרור בפריז. הם הזהירו את הטרוריסטים "לצפות לנו" ונשבעו לרדוף את האחראיים ברשת ולחשוף אותם. דובר הקבוצה אמר, כשהוא עוטה את המסכה המוכרת שלהם, כי "צוותי אנונימוס מכל רחבי העולם ירדפו אתכם. דעו שנמצא אתכם ולא נעזוב אתכם. נפתח במבצע גדול נגדכם. צפו להתקפות סייבר מסיביות. אנו מכריזים מלחמה. תתכוננו".