תבוסה למפלגת החזית הלאומית בסיבוב השני של הבחירות במחוזות, כך על פי המדגמים שפורסמו הערב (ראשון) בצרפת. מפלגת הימין הקיצוני בראשותה של מארין לה פן הפסידה את כל שלושת המחוזות החשובים לה למועמדיה של המפלגה הרפובליקנית בראשות ניקולא סרקוזי.



התוצאה באה בעקבות פרישתה של המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד, מהסיבוב השני בשני מחוזות וקריאתה להצביע באופן טקטי כדי למנוע מאנשי החזית הלאומית לנצח.



המפלגה שמתנגדת להגירה ולאיחוד האירופי לא הצליחה לנצל את ההישג המרשים בסיבוב הראשון לניצחון בסיבוב השני, בעקבות פרישה של מועמדי המפלגה הסוציאליסטית מהסיבוב השני במספר מחוזות וקריאתם לתומכיהם להצביע באופן טקטי למועמדים השמרנים.



המדגמים הראו כי המפלגה הרפובליקנית בראשות הנשיא לשעבר סרקוזי ובעלי בריתו בימין-מרכז, זכו ב-57.5% מהקולות במחוז הצפוני, שם קיבלה לה פן רק 42.5%.




פעילים מאוכזבים של מפלגתה של לה פן. צילום: רויטרס


במחוז הדרום מזרחי, שם עמדה לבחירה אחייניתה של לה פן, מריון מארשאל-לה פן, הפסידה לשמרנים, כשזכתה ב-45.5% מהקולות מול 54.5%. אחוז ההצבעה בשני המחוזות עמד על יותר מ-61%, עליה משמעותית לעומת הסיבוב הראשון.



במחוז המזרחי, שם מועמד המפלגה הסוציאליסטית לא פרש מהמרוץ, מועמד הימין-מרכז זכה ב-48.4% מהקולות מול 36.4% לחזית הלאומית.



בעקבות התוצאות, יצאה לה פן לדבר אל תומכיה: "העלייה של הימין הקיצוני בצרפת בלתי ניתנת לעצירה", אמרה מנהיגת החזית הלאומית". לה פן, שהפסידה גם במחוז הבית שלה בצפון המדינה בו היתה מועמדת, למועמד השמרני קסבייה ברטראן, למרות שהובילה בפער גדול לאחר הסיבוב הראשון, יצאה בחריפות נגד "ההשמצות שהוחלטו בארמונות מצופים זהב". היא אמרה כי אלה שהצביעו עבורה עמדו מול "ההפחדה, ההתייחסות לאנשים כאל ילדים ומניפולציות". 



בעקבות פרסום המדגמים, אמר ראש הממשלה מנואל ואלס, אמר כי הסכנה של הימין הקיצוני "לא נעלמה. רחוק מכך".