התרסקות המטוס הרוסי בסיני היא תאונה ולא אירוע טרור, כך טענה היום (שני) ממשלת מצרים לאחר שצוות הבדיקה סיים את עבודתו והגיש את ממצאיו הראשוניים.



כוחות הביטחון במצרים אמרו כבר ביום ההתרסקות כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמיסטיים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.

"צוות הבדיקה לא מצא כל ראיה להתערבות לא חוקית או לפעולת טרור", נמסר ממשרד לתעופה אזרחית בקהיר. 224 בני אדם נהרגו בהתרסקות שאירעה ב-31 באוקטובר. 



עד כה, טענו מספר מדינות, בהן רוסיה ארצות הברית ובריטניה, כי ההתרסקות היא תוצאה של פעולת טרור. ארגון המדינה האסלאמית בסיני אף נטל אחריות על כך. ברשת CNN דווח כי גורם אמריקאי אף אמר כי לפחות חלק מהמידע אשר יורט וממנו הבינו כי ככל הנראה המטוס הרוסי אשר התרסק מעל חצי האי סיני הופל באמצעות פצצה של דאעש, הגיע מהמודיעין הישראלי. עוד דווח כי שירותי המודיעין הישראלי המתמקדים באירועים בסיני העבירו את הפרטים לארצות הברית ולבריטניה, אך לא הייתה התייחסות להעברת המידע למצרים, המדינה בה התרסק המטוס. גורמים רשמיים בישראל סרבו להגיב על הטענות. 



בעקבות האירוע הכריזו מספר חברות תעופה כחי יפסיקו לטוס מעל חצי האי, בהן לופטהאנזה, אייר פראנס, אמירטס