ערב הסעודית הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא הקימה ברית בת 34 מדינות אסלאמיות שמטרתה תהיה להילחם בארגון דאעש, כך הודיעה סוכנות הידיעות בממלכה.
 
"המדינות המוזכרות כאן  החליטו על הקמת ברית צבאית שתונהג על ידי ערב הסעודית במטרה להילחם בטרור עם מטה משותף שימוקם בריאד שיהיה אחראי על תיאום בין מבצעים צבאיים שונים" אמרה ההצהרה.

רשימה ארוכה של מדינות ערביות כמו קטאר ומצרים, יחד עם מדינות מוסלמיות כמו מלזיה, טורקיה ופקיסטאן חתמו על ההצהרה. בהצהרה נכתב: "החובה להגן על אומת האסלאם מפני הרשעות של ארגוני הטרור, יהיה שמם שיהיה, הגורמים מוות וחורבן במטרה להלך אימים על החפים מפשע".

בולטת בהעדרה מהברית הסעודית היא יריבתה השיעית של הממלכה איראן, ככל הנראה בעקבות המאבק שמתנהל בין המדינות על גורלה של תימן, שם מורדים שיעים נלחמים במשטרו הסוני של הנשיא האדי סלאח. 

ההחלטה על הקמת ברית הצבאית באה ככל הנראה כתוצאה מלחץ אמריקאי גובר על ערב הסעודית ומדינות המפרץ לעשות יותר במטרה להלחם בארגון דאעש ובארגונים קיצוניים אחרים בסוריה ועיראק. 
 

במסיבת עיתונאים נדירה מסוגה, דיבר נסיך הכתר בן ה-30  ושר הביטחון מוחמד סלמאן ואמר "הברית תאם מאמצים במלחמה בטרור בסוריה, עיראק, תימן, אפגניסטן, לוב ומצרים".  אך למרות המלל הרב לא ניתנה כל אינדיקציה לתכנית הפעולה של הברית החדשה.