אוקראינה הודיעה היום (שישי) כי לא תוכל לשלם חוב של שלושה מיליארד דולרים באגרות חוב לרוסיה, לאחר שהתחייבה לשלם אותו עד יום ראשון, דבר המעמיק את הקרע בין שתי המדינות ועשוי להביא אותן לבית המשפט הבין לאומי.



ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יאצניוק, הודיע כי קייב מקפיאה את החוב, לאחר שנשיא אוקראינה ולדימיר פוטין אישר אותו על מנת לסייע לנשיא הקודם, ויקטור יושצ'נקו, חודשים ספורים לפני ששלטונו הופל במהפכה. יאצניוק הודיע על חדלות הפירעון במהלך מושב של הקבינט האוקראיני בקייב. בעקבות הודעת ממשלת אוקראינה הכריזו הרוסים כי הם יזמנו את האוקראינים לבית המשפט הבין לאומי אם החוב לא יוחזר.


אוקראינה הגיעה למצב של פשיטת רגל לאחר שרוסיה סירבה להשתתף בבנייה מחודשת של חובותיה של אוקראינה לרוסיה, המסתכמים ב-18 מיליארד דולר, יחד עם גופי אשראי פרטיים, בטענה כי מגיעים לה תנאים נוחים יותר. 

שני הצדדים הבהירו החודש כי הם פתוחים למשא ומתן בנושא הסדרת החובות והשתמשו במתווכים גרמנים על מנת לקיים שיחות בלתי ישירות. אוקראינה מנועה מלהחזיר לרוסים את חלקם בחובותיה מבלי שתגיע להסדר החוב עם גופי אשראי פרטיים. 

היחסים בין שתי המדינות נקלעו למשבר חסר תקדים לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים בשנה שעברה ושלחה כוחות לסייע לבדלנים פרו רוסים בשני מחוזות במזרח אוקראינה, דבר שהביא למלחמה בה נהרגו למעלה מ-9,000 בני אדם.