אחרי 36 שנה: סדרת פיצוצים זעזעה הלילה (ראשון) את שכונת ג'ראמנה שבמזרח הבירה הסורית דמשק. על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים מדובר במתקפה ישראלית שיעדה היה סמיר קונטאר, פעיל בחזית העממית ובחיזבאללה שבשנת 1979 השתתף במתקפת הטרור בנהריה בה נרצחו דני הרן ז"ל ובתו עינת ז"ל. 



על פי הדיווחים, מספר טילים פגעו בבית מגוריו של קונטאר בשכונת ג'ראמנה. בסרטונים שפרסמו אוהדי משטר אסד נראה מבנה רב קומתי שנפגע והתמוטט כתוצאה מהירי. עובדי חילוץ הגיעו לזירה ונזק גדול נגרם לסביבות המבנה. על פי הדיווחים ברשת אל מנאר, שני מטוסים של חיל האוויר ירו ארבעה טילים לעבר המבנה. בתקשורת הסורית דווח תחילה על ירי טילים על ידי המורדים לעבר המבנה, אך דיווחים ברשתות החברתיות בקרב אוהדי המשטר מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל וטוענים כי מדובר בתקיפה שמטרתה היתה חיסולו של קונטאר. על פי הדיווחים שני בני אדם נהרגו בתקרית.



ארגון חיזבאללה אישר את הדיווחים, ובערוץ הטלוויזיה אל מנאר אמרו כי קונטאר מת מות קדושים.



מחאה לשחרור סמיר קונטאר מהכלא ב-2004. צילום: רויטרס
מחאה לשחרור סמיר קונטאר מהכלא ב-2004. צילום: רויטרס



סמיר קונטאר הוא מחבל לבנוני ממוצא דרוזי שנכלא בישראל לאחר כאמור שלקח חלק ברצח של בני משפחת הרן ושוטר בעיר נהריה בשנת 1979. הוא שוחרר במסגרת עסקת שבויים עם חיזבאללה בשנת 2008 בתמורה לגופותיהם של אודי גולדווסר ואלדד רגב. אחיו של סמיר קונטאר ספד לו ברשת החברתית טוויטר: "במשך שנים התגאינו להיות חלק ממשפחות האסירים, עכשיו נתגאה להיות חלק ממשפחות השהידים".